زیارت امام رضا(ع) حاجت و غم زائر را برطرف می‌کند


زیارت امام رضا(ع) حاجت و غم زائر را برطرف می‌کند

حجت‌الاسلام معرفت گفت: هر کس عازم مشهد می‌شود شاهد جلوات کثیره الهی به واسطه وجود امام رضا(ع) است. او را زیارت نمی‌کند هیچ صاحب زیارتی مگر اینکه حاجت یا غم او برطرف شود و پیوسته ملائکه بر آن فضا وارد می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «معرفت» امروز صبح (جمعه،۲۸ تیرماه) در مهدیه تهران به سخنرانی پرداخته و گفت: روز ۲۳ ذی‌القعده مستحب تاکیدی است که امام رضا(ع)‌ از دور یا نزدیک زیارت شود.

این استاد حوزه افزود: کسانی که توفیق زیارت پیدا می‌کنند به نیابت از دیگران هم زیارت داشته باشند، وجود امام رضا(ع) چنان مورد اعتنا هستند که ائمه معصومین(ع) به اتفاق ارشاد و بیاناتی فراوان درباره ارزش و اهیمت ثواب زیارت ایشان داشتند که باید به آنها دقت کنیم.

حجت‌الاسلام معرفت بیان کرد: امام رضا(ع) در سال ۲۰۳ یا ۲۰۴ در خراسان به شهادت رسیدند و در منطقه طوس که قبلا باغی بوده است مدفون می‌شوند، پیامبر سال ۱۱ هجری درباره امام رضا(ع) فرمودند «به زودی پاره تنی از من در منطقه طوس از سرزمین خراسان مدفون خواهد شد هیچ مومنى او را زیارت نمى کند، مگر آن که خداى عزوجل بهشت را بر او واجب و جسدش را بر آتش حرام مى گرداند».

وی ادامه داد: حضرت امام رضا(ع) طبق فرمایش پیامبر(ص) در مکانی که فرموده بودند مدفون شدند و از لحظه قبل دفن تا این لحظه مرقد حضرت تجلیگاه جلوات رحمانی و رحیمی خداوند شده است که مومنان از آن فیض می‌برند.

وی با استناد به روایتی دیگر ابراز کرد:‌ او را زیارت نمی‌کند هیچ صاحب زیارتی مگر اینکه حاجت یا غم او برطرف شود و پیوسته ملائکه بر آن فضا وارد شده و صعود می کنند. جلوات انواع و اقسام دارد که هر کس با توجه به ظرفیت وجودی خود بخشی از آن را مشاهده می‌کند.

حجت‌الاسلام معرفت در پایان خاطرنشان کرد:‌ هر کس عازم مشهد مقدس می‌شود شاهد جلوات کثیره الهی به واسطه وجود امام رضا(ع) است، هفته آینده زمانی را برای زیارت از دور یا نزدیک امام رضا(ع) قرار دهید که فیض ببرید.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت