ساخت مستند مرد زیتونی در طارم کلید خورد


ساخت مستند  مرد زیتونی  در طارم کلید خورد

زنجان - ایرنا - ساخت مستند روایی، سینمایی و بلند مرد زیتونی با موضوع رونق تولید، اقتصاد، کارآفرینی و همچنین معرفی فرهنگ و ظرفیت های گردشگری و کشاورزی در شهرستان طارم آغاز شد.

نویسنده، تهیه کننده و کارگردان مستند "مرد زیتونی" روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه موضوع اقتصاد به عنوان دغدغه اول همه مردم جهان است و مولفه‌هایی چون کسب و کار، رونق تولید، کارآفرینی، مشاغل خانگی و کسب روزی حلال از آن دسته مفاهیمی است که به وفور در مکالمات روزمره انسان‌های امروزی، برنامه‌های تلوزیونی، جلسات اداری و سیاسی، بازارهای تجاری و حتی گفتگوهای خانوادگی نیز دیده می‌شود، پرداختن به موضوع کارآفرینی در چارچوب رسانه ملی به عنوان عاملی برای توسعه صنعت، تولید و اقتصاد کشور در افکار عمومی بسیار مهم و تأثیر گذار خواهد بود.

محمد حسین صفری در مورد اهمیت ساخت این مستند بلند خاطرنشان کرد: گروه تولیدی این مستند سینمایی و روایی در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری با رویکرد آموزشی، تأثیرگذاری در روند رو به رشد اقتصاد کشور و کم کردن نرخ بیکاری، به ساخت این مستند هنری و تجربی در مورد کارآفرین جوان شهرستان طارم به نام فرید محمدی که خود نیز فعال عرصه سینما و تلوزیون می‌باشد، اقدام کرده است.

این کارگردان، بازیگر، فیلمنامه نویس و مستند ساز برجسته کشور در مورد موضوع این فیلم عنوان کرد: با توجه به اینکه موضوع اصلی فیلم در مورد شخصیتی است که خود بخشی از زندگی اش مربوط به حوزه بازیگری است، مجبوریم در این مستند به وجوه بازیگری این شخصیت نیز در کنار موضوع اصلی مستند بپردازیم.

صفری استعدادهای هنر بازیگری این شهرستان را مستعد و توانمند برشمرد و افزود: در مدت چند ساعتی که در کارگاه آموزش بازیگری شخصیت اصلی مستند مورد نظر حضور داشتم، ایده پردازی و بداهه پردازی استعدادهای این شهرستان به عنوان دو رکن اصلی بخش نمایش، غافلگیر کننده بود و اگر این استعدادها در مسیر درست تربیت شده و حرکت کنند در صحنه سینما و تلوزیون کشور شکوفا خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این مستند یک فیلم بلند ۷۲ دقیقه‌ای با ساختار سینمایی است، باید بخشی از صحنه‌های فیلم بازسازی شود و برای این موضوع از هنرجوهای خود شخصیت اصلی مستند استفاده خواهد شد.

این هنرمند جوان و توانای عرصه سینما و تلوزیون کشور در مورد انتخاب موضوع کارآفرینی با محوریت زیتون در این مستند، اظهار داشت: به دلیل اینکه زیتون از لحاظ صنعتی و پزشکی یک محصول باغی مهم در دنیا به شمار می‌رود و همچنین در قرآن نیز به آن شاره شد پرداختن به آن در عرصه سینما و تلوزیون اتفاقی نو و جالب خواهد بود.

وی گفت: با توجه به اینکه تاکنون فیلم بلند با موضوع زیتون ساخته نشده بود و ایده این موضوع و کار از خیلی زمانهای پیش در ذهنم وجود داشت و منتظر فرصت خاص بودم که این ایده را در قالب یک مستند یا فیلم سینمایی ساخته و تهیه کنم که خدا را شکر بعد از آشنایی با آقای فرید محمدی یکی از بازیگران طارمی عرصه سینما و تلوزیون فرصت پرداختن به موضوع زیتون آن هم در شهرستان طارم به عنوان پایگاه و بیشترین تولید کننده زیتون کشور بوجود آمد.

نویسنده، تهیه کننده و کارگردان مستند "مرد زیتونی" طارم در مورد پخش این مستند عنوان کرد: این فیلم برای حضور در جشنواره‌های مختلف تولید می‌شود و هدف اصلی تولید این فیلم نیز حضور در بخش مستند جشنواره فجر سال جاری است و در نهایت برای پخش تلوزیونی نیز از این فیلم استفاده خواهد شد.

بازیگر نقش "شبلی" در اپرای حلاج پرواز همای که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است در مورد شهرستان طارم خاطرنشان کرد: خیلی با این شهرستان آشنایی نداشتم و اولین باری که با دعوت فرید محمدی بازیگر اصلی این مستند به طارم سفر کردم جغرافیای خاصی را در این شهرستان مشاهده کردم و با توجه به اینکه ایران کشوری است که در صنعت زیتون حرف‌هایی برای گفتن دارد، پرداختن به موضوع کارآفرینی آن هم در مهد زیتون کشور می‌تواند یک سوژه سینمایی خیلی خوبی باشد.

صفری اظهار داشت: با توجه به حضور در این شهرستان و آشنایی با جغرافیا و اقلیم فوق العاده طارم، در نظر دارم که در کنار موضوع اصلی مستند ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی این شهرستان را نیز به تصویر بکشم.

شهرستان طارم با ۴۷ هزار نفر جمعیت (حدود ۵ درصد جمعیت و ۱۰ درصد مساحت استان زنجان) در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استان‌های قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
۹۸۸۶/‌۸۰۶۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر