خودکفایی در تولید پیچ و پلاک های ستون فقرات/ حمایت وزارت بهداشت از شرکت های دانش بنیان ارتوپدی


خودکفایی در تولید پیچ و پلاک های ستون فقرات/ حمایت وزارت بهداشت از شرکت های دانش بنیان ارتوپدی

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: ایران موفق شده تا در تولید پیچ و پلاک های ارتوپدی خود کفا شود.

خودکفایی در تولید پیچ و پلاک های ستون فقرات/ حمایت وزارت بهداشت از شرکت های دانش بنیان ارتوپدیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه ای اعلام کرد، از شرکت های دانش بنیان تولید کننده ایمپلنت های ارتوپدی، حمایت می کند.
به گفته صفوی مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، ایران موفق شده تا در تولید پیچ و پلاک های ارتوپدی خود کفا شود.


مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت ادامه داد: تفاهم نامه ای با معاونت علمی ریاست جمهوری در حال انعقاد است تا تسهیلاتی دریافت کنیم و شرکت ها با در نظر گرفتن کیفیت ها و استاندارهای لازم مجوزهای لازم و پروانه های تولید را دریافت و محصلات خود را در بازار عرضه کنند.

صفوی اظهار کرد: در حوزه ارتوپدی و جراحی های تروما و ستون فقرات سیاست های حمایتی وزارت بهداشت باعث شده تعداد تولیدکنندگان رشد چشمگیری داشته باشد و علاقه مندان بسیاری در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند.
مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت یادآوری کرد: خوشبختانه ما در تولید پیچ و پلاک تروما به خودکفایی رسیده ایم و ارزبری محصولات در حوزه ارتوپدی بسیار کم است و با توجه به توان تولید داخل، پیچ و پلاک های مورد استفاده در ستون فقرات، امسال در لیست کالاهای که در آن به خودکفایی رسیده ایم قرار می گیرند.

۹۰ درصد نیاز داخل در کشور تولید می‌شود

گفتنی است، با توجه به افزایش توان تولیدکنندگان داخلی در سال های اخیر، سیاست اداره کل تجهیزات پزشکی برای حمایت از کالای ایرانی، ایجاد محدودیت های فنی و قیمتی برای ثبت و واردات محصولات مشابه بوده است که این سیاست در سال 98 به محدودیت تعدادی واردات تا حداکثر 10 درصد نیاز کشور تسری پیدا کرده و حداقل 90 درصد نیاز کشور توسط تولید کنندگان داخلی تامین می شود.

اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو همچنین، یادآور می شود، سیاست صدور مجوز حداقلی (تا سقف 10 درصد) برای محصولات شناخته شده جهانی با کیفیت های برتر به منظور حفظ بازار رقابتی در بازار داخلی و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی و همچنین، امکان برخورداری بیماران خاص از آخرین فناوری ها در کشور، برای صیانت از حقوق بیماران بوده و برای کلیه کالاها رعایت می شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند