عرضه بنزین فقط با کارت هوشمند از اواخر مرداد


عرضه بنزین فقط با کارت هوشمند از اواخر مرداد

عصر خودرو- وزیر نفت: از اواخر مرداد عرضه سوخت در جایگاه‌ها تنها با ارائه کارت‌های هوشمند سوخت مالکان خودرو امکان پذیر است

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بیژن زنگنه پس از نشست هم اندیشی وزرای ادوار نفت در جمع خبرنگاران افزود: برای افرادی که کارت هوشمند سوخت ندارند بر اساس ثبت نامی که سال گذشته از متقاضیان انجام شده کارت سوخت صادر و به آدرس آن‌ها ارسال خواهد شد.
وزیر نفت با بیان اینکه این وزارتخانه آمادگی کامل برای عرضه سوخت با کارت‌های هوشمند سوخت را دارد، گفت: از اواخر مرداد عرضه سوخت در جایگاه‌ها تنها با ارائه کارت‌های هوشمند سوخت شخصی مالکان خودرو امکان پذیر خواهد بود.

وی گفت: ممکن است فرآیند صدور کارت سوخت برای مالکانی که فاقد کارت هستند مدتی زمان بر باشد به همین دلیل برای این افراد برای مدت محدودی تمهیداتی اندیشیده شده تا از کارت سوخت جایگاه‌ها استفاده کنند.
وزیر نفت با بیان اینکه برای تمامی مالکان خودرو‌ها و موتور سیکلت‌ها کارت سوخت صادر خواهد شد، افزود: پیش از این قرار بود کارت بانکی افراد به جای کارت سوخت مورد استفاده قرار گیرد که این طرح برای زمانی است که تصمیم گرفته شود سوخت سهمیه بندی شود، اما اکنون که بحث سهمیه بندی مطرح نیست برای مالکان، کارت سوخت هوشمند صادر خواهد شد.
زنگنه همچنین با اشاره به اینکه نحوه ثبت نام متقاضیان جدید و افرادی که به هر دلیلی فاقد کارت هوشمند سوخت هستند اطلاع رسانی خواهد شد، گفت: در شرایط فعلی بحث سهمیه بندی سوخت مطرح نیست و صرفا این طرح با این هدف مقابله با قاچاق سوخت و همچنین اطلاع از میزان مصرف در کشور اجرا خواهد شد.

ماجرای نفتکش ها تاثیری بر فروش نفت ایران نداشته است
­وزیر نفت گفت: ماجرای توقیف نفتکش ها هنوز روی فروش نفت ایران تاثیر نگذاشته است اما باید در مورد ماجرای نفتکش‌ها حساس بود.
به گزارش خبرنگار خبر گزاری صدا وسیما، بیژن زنگنه پس از دیدار با وزیران نفت ادوار گذشته در جمع خبرنگاران گفت : این دومین جلسه‌ای بود که با وزیران پیشین نفت داشتیم که 4 نفر از وزیران پیشین به این نشست آمدند و آقایان آقازاده و میرکاظمی هم موفق نشدند دراین جلسه حضور داشته باشند.
وی افزود: در این جلسه گزارشی از وضع بین‌المللی و داخلی صنعت نفت ارائه شد و دوستان هم نظرات خود را مطرح کردند.
وزیر نفت با بیان اینکه صنعت نفت در شرایط حساسی است تصریح کرد: وزارت نفت امروز در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد و پس از آن بانک قرار دارد به همین علت باید همه به این وزارت خانه کمک کنند ودوستان هم همیشه به ما لطف داشته اند.
زنگنه افزود: ماجرای نفتکش‌ها هنوز روی فروش نفت ایران تاثیر نگذاشته است اما باید این روال را دقت کرد. یکی از مسائل ما نفتکش است که در آن محدودیت داریم. به همین علت آمریکا و همپیمانانش با این دید نسبت به نفتکش‌ها برای ما محدودیت ایجاد می‌کنند که باید روی آن حساس بود‌.
وزیر نفت درباره سازو کار مالی اروپا موسوم به اینستکس هم گفت: اتفاق تازه ای نیفتاده و ما گفته ایم اگر این سازو کار بخواهد عملیاتی شود باید امکان فروش نفت ما را فراهم کند تا ما بتوانیم نفتمان را بفروشیم اما هنوز اقدامی در این باره انجام نشده است.
نشست هم‌اندیشی بیژن زنگنه با وزرای پیشین نفت امروز برگزار شد.دراین نشست محمد غرضی، سید کاظم وزیری هامانه، غلامحسین نوذری و رستم قاسمی وزرای پیشین نفت حضور داشتند .

دیدار بیژن زنگنه با وزرای پیشین نفت
نشست هم‌اندیشی بیژن زنگنه با وزرای پیشین نفت امروز در طبقه 15 ساختمان مرکزی وزارت نفت برگزار شد.
محمد غرضی، سید کاظم وزیری هامانه، غلامحسین نوذری و رستم قاسمی وزرای پیشین نفت هستند که با حضور در دفتر بیژن زنگنه با او دیدار و گفتگو کردند.
هم اندیشی وزرای نفت، بررسی مسائل روز و تبادل تجربیات هدف این نشست اعلام شده است.
مسعود میر کاظمی و غلامرضا آقا زاده غایبان این نشست هستند.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا