8 هزارو 409 کیلوگرم فرآورده خام دامی در زنجان معدوم شد


8 هزارو 409 کیلوگرم فرآورده خام دامی در زنجان معدوم شد

زنجان – ایرنا –هشت هزار و 409 کیلوگرم فرآورده خام دامی طی سه ماهه گذشته از سالجاری به دلیل موارد غیر بهداشتی و سپری شدن زمان مصرف در استان زنجان معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان، شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سه ماهه سپری شده از سالجاری هفت هزار و ۷۹۳ مورد بازدید از واحدهای فروش، کشتارگاه‌ها، مراکز بسته بندی، رستوران‌ها و جگرکی‌ها بازدید شده است.

به گفته محمدباقر حاج کاظمی، علاوه بر این یکهزار و ۹۸۷ مورد نیز از خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی در استان زنجان بازدید شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در این بازدیدها توسط ناظران بهداشتی دامپزشکی ۲۶ پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضائی ارجاع داده شده است.

حاج کاظمی اظهارداشت: تخلف این پرونده‌ها درباره رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی، تخلف در عرضه مواد پروتئینی، کشتار و عرضه غیرمجاز فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی است.

حاج کاظمی تاکید کرد: در مدت بیان شده ۲۵۲ مورد تخلف موارد غیربهداشتی مشاهده و تذکر کتبی صادر شد.

وی، از ضبط هشت هزار و ۴۰۹ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در سطح استان زنجان خبرداد و یادآورشد: این فرآورده‌های غیربهداشتی در مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه ضبط شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان از مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی خواست، فرآورده مورد نیاز خود را از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی که دارای مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای زمان پایان مصرف و تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، خریداری و به این موارد دقت کنند.

حاج کاظمی تاکید کرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۱۵۱۲ ادارههای دامپزشکی استان زنجان تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، استان زنجان حدود سه هزارو ۲۰۰ واحد تولید، نگهداری، توزیع و عرضه دارد.

۹۵۰۵/۶۰۸۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی