اتصال مراکز درمانی خصوصی به پرونده الکترونیک سلامت


اتصال مراکز درمانی خصوصی به پرونده الکترونیک سلامت

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک، با حضور حدود ٥٠٠ استارت آپ و به منظور ارائه آخرین دستاوردها در حوزه دولت الکترونیک برگزار شد.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک، با حضور حدود ٥٠٠ استارت آپ و به منظور ارائه آخرین دستاوردها در حوزه دولت الکترونیک برگزار شد.

به گزارش ایلنا، اهمیت برگزاری این نمایشگاه در سال‌جاری، به‌دلیل شرایط تحریم و ضرورت خودکفایی در حوزه صنایع الکترونیکی، کامپیوتر و دیجیتال، از جایگاه ویژه ای برخوردار است؛ چنانچه به گفته، رسول سراییان، دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه ای ایران، "به دلیل قرار گرفتن در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی، برگزار این نمایشگاه اهمیت زیادی دارد و برای ایجاد انگیزه و امید در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شعار امسال نمایشگاه الکامپ «آینده بهتر» درنظر گرفته شد."...

از سویی دیگر، باید دید که استقرار دولت الکترونیک و توسعه صنایع الکترونیکی، کامپیوتری و دیجیتالی، از کدام جهت مورد تاکید و اهمیت قرار گرفته است؛ آنچه در وهله اول به ذهن خطور می کند، سهولت ارائه خدمات بهتر و باکیفیت تر به شهروندان ایرانی است. دکتر حسن روحانی، رییس جمهور، در دیدار با معاونان و مدیران ارشد وزارت ارتباطات، در خصوص ضرورت استقرار دولت الکترونیک بیان کرده که ایجاد دولت الکترونیک ضرورت دارد، چراکه یکی از راه های مبارزه با فساد و شفاف شدن امور در فضای مجازی محسوب می شود.

در واقع، نمایشگاه الکامپ، آوردگاهی است که سالانه ذی‌نفعان توسعه و تحول اقتصاد دیجیتال با بررسی فرصت‌ های بازار به جایگاه‌ سازی محصولات و خدمات خود پرداخته و عملکرد سالانه خود را در معرض دید قرار می‌ دهند، هر شرکت، سازمان و یا دستگاهی بنا بر سیاست هایی که دنبال می کند، امکان حضور در این عرصه را دارد؛ یکی از حوزه هایی که به طور مستقیم با کیفیت زندگی مردم سروکار دارد نیز حوزه سلامت است. بنابراین، یکی از اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استقرار نظام الکترونیک در تمامی ساختارهاست. براین اساس، به دنبال ایجاد زیرساخت های سلامت الکترونیک، برنامه های عملیاتی خود در این حوزه را به منصه ظهور می گذارد.

استقرار پرونده الکترونیک سلامت، یکی از بزرگترین برنامه‌های عملیاتی این وزارتخانه در حوزه الکترونیک، کامپیوتر و دیجیتال است. به گفته سعید نمکی، وزیر بهداشت، "استقرار پرونده الکترونیک سلامت، اقدام بسیار عظیمی است که می تواند به عنوان انقلابی در نظام ارائه خدمت تلقی شود، همچنین، پرونده الکترونیک سلامت از بسیاری هزینه ‌های غیرضرور، جلوگیری می‌ کند." وزیر بهداشت پرونده الکترونیک سلامت را یکی از ریل گذاری‌های اصلی نظام سلامت قلمداد می کند و می گوید، "معتقدم که دستیابی به نظام ارجاع و پزشکی خانواده، بدون پرونده الکترونیک سلامت، محقق نمی‌ شود بنابراین، اولویت خود را بر تکمیل پرونده الکترونیک سلامت قرار داده ایم تا برای استقرار نظام ارجاع و پزشکی خانواده مهیا شویم."

*تنوع و تعدد خدمات وزارت بهداشت در حوزه الکترونیک

علی اصغر انصاری، مجری پرونده الکترونیک سلامت مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، در آخرین روز از برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ، در گفت و گو با وبدا، درخصوص اهمیت حضور وزارت بهداشت در این عرصه، می گوید: سالهاست که در نمایشگاه الکامپ، سالنی تحت عنوان سالن دولت الکترونیک به منظور ارائه جدیدترین دستاوردها و سرویس های الکترونیک، اختصاص یافته است، وزارت بهداشت نیز به عنوان یک دستگاه دولتی و به دلیل تنوع و تعدد خدمات در حوزه الکترونیک، در این عرصه حضور دارد.

*ارائه نمایشگر پرونده الکترونیک سلامت در نمایشگاه الکامپ ٩٨

وی، پرونده الکترونیک سلامت را تکلیف قانونی وزارت بهداشت در برنامه پنجم و ششم توسعه بیان کرد و درخصوص دستاوردهای این وزارتخانه در نمایشگاه سال ٩٨، گفت: وزارت بهداشت در نمایشگاه امسال، ضمن رونمایی از نسخه موبایلی پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان، برای نخستین بار نمایشگر این پرونده را در دسترس مراجعین قرار داده و از طرفی، روال و گردش اطلاعات در شبکه نظام سلامت الکترونیک را به نمایش گذاشته است. همچنین، واگذاری توکن های سخت افزاری مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت از طریق دفاتر پیشخوان دولت، نیز از دیگر برنامه های وزارت بهداشت در این نمایشگاه است.

*اتصال مراکز درمانی خصوصی به پرونده الکترونیک سلامت

مجری پرونده الکترونیک سلامت همچنین، درخصوص اقدامات آتی وزارت بهداشت در حوزه پرونده الکترونیک سلامت، تصریح کرد: در فاز اول اجرای پرونده الکترونیک سلامت، سعی داریم که تمامی مراکز بهداشتی و درمانی دولتی کشور را به این درگاه متصل کنیم، بنابراین، اتصال مراکز درمانی خصوصی به پرونده الکترونیک سلامت از جمله اقدامات آتی مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت است.

انصاری بیان کرد: شهروندان از طریق نسخه موبایلی پرونده الکترونیک سلامت، می توانند خدماتی همچون نوبت گیری، موقعیت سنجی مراکز سلامت و اطلاعیه های مربوط به نسخه نویسی و نسخه پیچی را در دسترس داشته باشند.

مجری پرونده الکترونیک سلامت مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: فضای دیجیتال و گستردگی خدمات و قابلیت های آن، بسیار بکر و آماده است؛ بنابراین، می توان از طریق درگاه تلفن همراه، براساس اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت فردی، خدمات ارزشمندی را به شهروندان ارائه داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق