2 برابر جامعه هدف شهرستان قرچک در طرح فشار خون شرکت کردند


2 برابر جامعه هدف شهرستان قرچک در طرح فشار خون شرکت کردند

تهران – ایرنا – رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک گفت: در اجرای طرح غربالگری فشار خون، 90 هزار قرچکی شرکت کردند که این تعداد دو برابر جمعیت هدف اجرای این طرح است.

به گزارش ایرنا، دکتر جواد نورالله‌ی، روز یکشنبه در آئین تقدیر از عوامل و دست اندرکاران اجرای طرح غربالگری فشار خون که در کانون ملائک قرچک برگزار شد اظهار داشت: طرح غربالگری فشار خون با هدف شناسایی افراد مبتلا به این بیماری و نیز پیشگیری از ابتلای افراد مستعد به بیماری فشار خون در افراد ۱۸ تا ۳۰ سال در ۳۰ پایگاه قرچک اجرا شد.
وی تصریح کرد: از جمعیت ۲۷۰ هزار نفری شهرستان قرچک، حدود ۴۵ هزار نفر جزو جمعیت هدف بودند که می‌توانستند به صورت رایگان مورد سنجش فشار خون قرار گیرند.
وی گفت: فشارخون، بیماری خاموشی است که شاید بسیاری از افراد از ابتلاء به آن آگاهی نداشته باشند که با شرکت در این طرح ملی، تعداد زیادی از افراد مبتلا به این بیماری شناسایی شدند.
نورالله‌ی تصریح کرد: با اتمام اجرای طرح غربالگری، فشار خون بیش از ۹۰ هزار قرچکی مورد بررسی قرار گرفت که این میزان، دو برابر جمعیت هدف مورد انتظار شرکت در آن است.
وی اظهار داشت: نتایج اجرای این طرح، پس از بررسی در طرح‌های پیشگیرانه و درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای کسانی که به این بیماری مبتلا هستند، اقدامات مراقبتی در قالب تغییر سبک زندگی، نوع تغذیه، قطع استعمال دخانیات، اجرای برنامه‌های ورزشی و تنظیم وزن اجرا می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت قرچک تصریح کرد: سکته‌های قلبی، مغزی، نارسایی‌های کلیوی و مشکلات شبکه چشمی در اثر فشار خون بالا ایجاد می‌شود.
فشار خون ۱۲۰ بر روی ۸۰ نرمال، ۱۲۰ تا ۱۳۹ بر روی ۸۰ تا ۸۹ در مرحله هشدار، و فشارخون ۱۴۰ بر روی ۹۰ فشارخون بالا دارد به عنوان بیمار ۱۸۰ تا ۱۱۰ مرحله بحران محسوب می‌شود.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام‬ /۷۲۵۴/‌/‌۱۳۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق