دیدار مدیران روزنامه های گیلان با معاون مطبوعاتی


دیدار مدیران روزنامه های گیلان با معاون مطبوعاتی

رشت - ایرنا - شماری از مدیران روزنامه های استان گیلان با معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کردند.

گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی خانه مطبوعات گیلان به ایرنا حاکیست؛ محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار با بیان اینکه در حال حاضر حل مشکلات رسانه های مکتوب و تامین کاغذ و دیگر ملزومات چاپ از مهمترین برنامه های این معاونت است، گفت: رسانه ها و مطبوعات موقعی می توانند رشد و بالندگی داشته باشند که کار متفاوتی ارائه دهند ولی متاسفانه در حال حاضر در رسانه ها عملاً مخاطب مدنظر نیست.

وی افزود: مطبوعات و روزنامه ها باید به سمتی بروند که همه هدف آنها خوانندگان و مخاطبان آنها باشد و به جای دغدغه “چیز” نوشتن باید دغدغه “چی“ نوشتن داشته باشند و شرایط فعلی رسانه ای کشورمان هم فرصت و هم تهدید است و باید از این دوره گذار به بهترین نحو بهره برد؛ چرا که دنیای تولید دنیای عرضه و تقاضاست و باید چیزی در روزنامه ها و مطبوعات نوشت که مردم برای خواندن آن اشتیاق نشان دهند و اگر رسانه ها به مخاطبان خود اهمیت ندهند و آنها برایشان مهم نباشند، قطعاً شکست خواهند خورد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اعتقاد دارم که رسانه ها در کشورمان تازه دارند شکوفا می شوند و در شرایطی که بزرگترین قدرت و تکنولوژی جهان در خدمت رسانه است در کشور ما هم باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن در توسعه کشور بهره برد.

وی اظهار داشت: سرعت تکنولوژی اطلاعات بسیار بالا رفته و در حال حاضر همه به شکل مطلوبی از رسانه ها استفاده می کنند و در مجموع همه دارند کار رسانه انجام می دهند و این نکته بسیار مهمی است.

خدادی با اشاره به اینکه در فعالیت های رسانه ای محتوا باید بر اسم غالب باشد، گفت: در روزنامه ها دیگر نباید اقدام به چاپ خبر کرد چرا که در حال حاضر کسی در روزنامه های مکتوب به دنبال مطالعه خبر نیست و در مجموع نظام عرضه و تقاضا در روزنامه ها و مطبوعات مکتوب از بین رفته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: مطبوعات و روزنامه های استانی باید به فکر دغدغه های موجود استان بوده و با تولید مطالب و مقالات محتوایی و استفاده از نظر کارشناسان و مردم به رفع آنها اهتمام داشته باشند؛ مثلاً در گیلان مشکلات بخش کشاورزی مانند چای، برنج و … مسایل زیست محیطی، دریا و گردشگری در اولویت هستند و باید در پی رفع معضلات و مسایل این حوزه ها بود تا با پرداختن و طرح این موضوعات مهم همچنان مخاطبان خود را حفظ کرد.

وی خاطرنشان کرد: روزنامه های استانی برای اینکه همچنان اثرگذار باشند، باید به مطالبات و خواسته های مردم پرداخته تا بلکه از وضعیت فعلی خارج شوند.

خدادی در خاتمه با بیان اینکه خانه های مطبوعات باید ناجی رسانه ها و مطبوعات کشور باشند، یادآور شد: متولیان خانه مطبوعات در همه استان ها باید در حمایت از رسانه ها و حل مشکلات آنها پیشگام شده و در تعامل با معاونت مطبوعاتی در صدد رفع مشکلات و موانع مطبوعات و رسانه ها باشند.

۲۰۰۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود