تعیین 17 واحد صنفی برای تولید لباس مدارس آستارا


تعیین 17 واحد صنفی برای تولید لباس مدارس آستارا

آستارا - ایرنا - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا گفت: 17 واحد صنفی دارای پروانه کسب، برای تهیه و توزیع لباس فرم مدارس این شهرستان تعیین شده است و با نظارت بازرسان این اداره فعالیت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا محسن آهنی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی تولید و توزیع لباس مدارس در اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا افزود: اتحادیه خیاطان باید به کیفیت پوشاک مدارس نظارت کند و اتحادیه پوشاک فروشان نیز نرخ تولید لباس فرم دانش آموزان را به زودی به این اداره اعلام خواهد کرد.

وی پیش بینی کرد امسال بهای تمام شده لباس‌ها نسبت به سال قبل ۵۰ درصد افزایش یابد و طرح نظارت بر بازار کیف، کتاب، دفتر و پوشاک مدارس با همکاری ۱۰ بازرس از نیمه شهریور ماه اجرا شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا گفت: نظارت بر بهای سرویس حمل و نقل مدارس و میزان و نحوه اخذ شهریه مدارس غیرانتفاعی، با همکاری اداره آموزش و پرورش پیش بینی شده است.

مدیر آموزش و پرورش آستارا هم گفت: در روند تولید لباس مدارس باید با همکاری اتحادیه خیاطان، تعدادی لباس رایگان برای دانش آموزان بی بضاعت در نظر گرفته شود.

سجاد موسوی افزود: برای نظارت بر تولید و توزیع لباس فرم دانش آموزان باید گشت‌های مشترک اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه خیاطان فعال شود.

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان قرار دارد و پیش بینی می‌شود، سال تحصیلی جدید در این شهرستان، با شرکت ۱۷ هزار دانش آموز آغاز شود.

۷۱۰۵ / ‏‬ ۷۱۲۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...