استاندار قم بر افزایش مشارکت عمومی در کمک به مددجویان تاکید کرد


استاندار قم بر افزایش مشارکت عمومی در کمک به مددجویان تاکید کرد

قم – ایرنا – استاندار قم بر افزایش مشارکت عمومی در کمک به مددجویان تاکید کرد و با اشاره به محدودیت‌های دولت در خدمات‌رسانی به مددجویان گفت: موفقیت مدیران بهزیستی منوط به افزایش انگیزه‌های انسان‌دوستانه و مردمی برای مشارکت است.

ه گزارش روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست روز یکشنبه در جلسه معرفی سرپرست اداره کل بهزیستی استان قم، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با کاهش آسیب های اجتماعی در قم اظهار کرد: این استان ظرفیت های بالقوه زیادی برای کاهش آسیب‌ها و کمک به مددجویان دارد که مدیریت بهزیستی باید بتواند این ظرفیت ها را بالفعل کند.

وی ملاک انتصابات در استان قم را داشتن کارنامه و برنامه دانست و تاکید کرد: سرپرست جدید اداره کل بهزیستی باید برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با قابلیت عملیاتی ارائه دهد.

استاندار قم، استفاده از ظرفیت نیروی انسانی اداره کل بهزیستی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: باید یک برنامه تحول آفرین در این اداره کل تدوین و اجرایی شود.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه ریسک مدیریتی نباید از مدیران گرفته شود؛ اظهار کرد: باید در کنار مبارزه با فساد، جرات تصمیم‌گیری در مدیران اجرایی افزایش یابد.

در این جلسه از زحمات رضا سلیقه مدیرکل پیشین بهزیستی استان قدردانی و هادی کریمی اصل به عنوان سرپرست جدید این اداره کل معرفی شد.

تودیع و معارفه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم

بر اساس این گزارش، در دیدار مدیرکل امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با استاندار قم مدیران کل پیشین و جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم تودیع و معارفه شدند.

استاندار قم در این جلسه، با بیان اینکه سهم کشور در تولید اطلاعات متناسب با مصرف آن نیست، اظهار کرد: به لحاظ تولید محتوای دینی و علمی در استان قم دارای ظرفیت های بسیار خوبی هستیم.

سرمست خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات می توان محتوای تولیدی در حوزه های علمیه، موسسه های فرهنگی و دانشگاه های استان را بالفعل کرد.

وی فعال بودن در حوزه اقتصاد دانش بنیان و استارت آپ ها را، از دیگر مزیت های نسبی استان قم دانست و تصریح کرد: باید از این زیرساخت ها در راستای تولید ثروت بهره گرفته شود.

استاندار قم ادامه داد: دولت الکترونیک و مشخصاً شهر هوشمند از سیاست های دولت به صورت ملی و محلی است و باید زیرساخت های آن فراهم شود.

وی با بیان اینکه در هر زمینه ای که قصد پیشروی داشته باشیم با معارضینی مواجه خواهیم شد، افزود: باید این تعارضات در کارگروه های تخصصی حل و یک سیاست واحد در راستای تحقق دولت الکترونیک اتخاذ شود.

وی جوانگرایی را یکی از نکات قابل توجه در انتصابات عنوان کرد و گفت: امیدوار هستیم با تعامل با سازمان های گوناگون؛ مدیرکل جدید فناوری اطلاعات قم بتواند توسعه زیرساخت های فناوری در استان را محقق کند.

در این جلسه از زحمات سید حسن هانی مدیرکل پیشین اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم قدردانی و سید رضا موسوی به عنوان مدیرکل جدید این اداره کل معرفی شد.

برگزاری اردوهای راهیان نور در اولویت برنامه های روسای دانشگاه ها قرار گیرد

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: برپایی اردوهای راهیان نور از اولویت برنامه های روسای دانشگاه ها باشد.

محمدرضا گروسی در جلسه ستاد راهیان نور قرارگاه علم الهدی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، اولویت داشتن اردوهای راهیان نور در برنامه های روسای دانشگاه ها را ضروری دانست.

وی ضرورت تهیه و تقویم زمان‌بندی اردوهای مورد نظر در سطح دانشگاه ها توسط بسیج دانشجویی را خواستار شد و حضور حداکثری ستاد راهیان نور هر دانشگاه را در مناطق مورد نظر از اهم برنامه های دانشگاه ها برشمرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم خاطرنشان کرد: ایجاد اردوهای راهیان نور برای استادان دانشگاه ها و تنوع در برنامه ها و راویان اعزامی مورد توجه قرار بگیرد.

۷۴۰۶/ ۶۱۳۳/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتظار