جگوار لندرور از زباله‌های پلاستیکی در تولید خودرو استفاده می‌کند


جگوار لندرور از زباله‌های پلاستیکی در تولید خودرو استفاده می‌کند

جگوار لندرور با همکاری شرکت BASF، قصد دارد از بازیافت زباله‌های پلاستیکی برای تولید مواد باکیفیت در خودرو استفاده کند.

جگوار لندرور قصد دارد با شرکت BASF برای پروژه تحقیقاتی آزمایشی به نام کِم‌سایکلینگ (ChemCycling) همکاری کند که هدف آن مبارزه با چالش زباله‌های پلاستیکی است. پروژه کِم‌سایکلینگ به‌دنبال شیوه‌هایی برای جمع‌آوری زباله‌های پلاستیکی خانگی است که برای دفن یا سوزاندن در مجتمع‌های دفن زباله در نظر گرفته شده‌اند. همچنین این پروژه به‌دنبال روش‌هایی خواهد بود که زباله‌ها را می‌تواند به مواد جدید و باکیفیت تبدیل کند؛ موادی که بتوانند در خودروهای آینده‌ی جگوار و لندرور مورد استفاده قرار گیرند.

در این طرح ابتدا زباله‌ها با استفاده از فرایند ترموشیمیایی به روغن پیلوریز تبدیل می‌شوند. سپس این مواد به‌عنوان جایگزینی برای منابع سوخت فسیلی وارد زنجیره تولید BASF خواهند شد و در نهایت به درجه‌ی بالایی از کیفیت می‌رسند که بتوانند بار دیگر کیفیت و کارایی به اندازه پلاستیک خام داشته باشند.

جگوار لندرور از زباله‌های پلاستیکی در تولید خودرو استفاده می‌کند

می‌توان موارد را نرم و رنگ‌آمیزی کرد تا برای طراحی نسل بعدی داشبورد و سطوح بیرونی خودروها ایده‌آل شوند. هم‌اکنون جگوار لندرور و BASF به‌طور آزمایشی این مواد را در نمونه اولیه جگوار I-PACE ارائه می‌دهند تا مطمئن شوند که آیا الزامات ایمنی مشابه با مدل تولیدی و استاندارد خودرو را برآورده می‌کند یا نه.

کریس براون، مدیر ارشد جگوار لندرور در این زمینه گفت:

پلاستیک برای تولید خودرو حیاتی به شمار می‌رود و کارایی آن اثبات شده است. با این حال زباله‌های پلاستیکی یکی از چالش‌های بزرگ جهانی هستند. حل این مسئله به نوآوری و تفکر مشترک بین قانون‌گذاران، تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان نیاز دارد. ما در جگوار لندرور استفاده از مواد بازیافتی را در محصولات خود افزایش می‌دهیم؛ پلاستیک‌های یک‌بارمصرف را در عملیات حذف می‌کنیم و میزان زباله‌های اضافی در چرخه‌ی عمر محصول را کاهش می‌دهیم. همکاری با BASF دقیقاً‌ یکی از راه‌هایی است که ما تعهد خود را در عمل کردن به اقتصاد چرخشی نشان می‌دهیم.

جگوار لندرور از زباله‌های پلاستیکی در تولید خودرو استفاده می‌کند

‌برنامه‌ی آزمایشی کِم‌سایکلینگ، آخرین نمونه از تعهد جگوار لندرور برای رسیدگی به چالش‌ پلاستیک‌های زباله است. خودروساز انگلیسی هم‌اکنون با شرکت Kvadrat در زمینه‌ی تولید متریال صندلی با ترکیبی از الیاف نخ پشمی و استفاده از ۵۳ بطری پلاستیکی بازیافتی همکاری می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس