نخستین همایش بهبودیافتگان اعتیاد و اشتغال در قوچان برگزار شد


نخستین همایش بهبودیافتگان اعتیاد و اشتغال در قوچان برگزار شد

مشهد- ایرنا- نخستین همایش بهبودیافتگان و اشتغال با حضور 200 معتاد بهبود یافته شاغل در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان برگزار شد.

رئیس اداره بهزیستی قوچان روز یکشنبه در این مراسم با اشاره به اینکه همایش بهبودیافتگان و اشتغال در راستای توانمندسازی و بازتوانی آن‌ها پس از دوره درمان است گفت: هدف این همایش ایجاد بستری برای معتادان بهبود یافته است تا به‌صورت نمادین نشان دهند در اشتغال‌زایی توانمند بوده و باید نگرش منفی جامعه نسبت به این افراد تغییر کند.

براتعلی دیانت افزود: تمامی بهبودیافتگان حاضر در مراسم افرادی هستند که توانسته‌اند در جامعه اشتغال داشته باشند یا اینکه خود کارآفرین بوده و بهبودیافته‌ای را به‌کارگیری کرده‌اند.

وی اضافه کرد: بهزیستی برای کارآفرینانی که بهبودیافتگان اعتیاد را به‌کار گیرند حمایت‌هایی همچون تسهیلات و پرداخت حق بیمه سهم کارفرما در جهت ثبات شغل ایجادشده در نظر گرفته است.

رئیس اداره بهزیستی قوچان با اشاره به اینکه دو کمپ ترک اعتیاد بانوان و مردان و شش کلینیک ترک اعتیاد در این شهرستان فعالیت می‌کنند گفت: از سال ۹۲ اقدامات خوبی همچون ارائه تسهیلات در زمینه اشتغال‌زایی بهبودیافتگان انجام‌شده است که تاکنون ۲۰۰ نفر از این افراد مشغول به کارشده‌اند و ۱۲ نفر نیز به‌عنوان کارآفرین، دو تا سه نفر از بهبودیافتگان دیگر را به کار گرفته اند.

دیانت اضافه کرد: امیدواریم با مشارکت خیرین، شهرداری و کارخانه‌ها بستری برای اشتغال بهبودیافتگان فراهم آوریم و در ثبات اشتغال این افراد مؤثر باشیم.

قوچان در ۱۳۷ کیلومتری شمال غرب مشهد واقع است.

۷۵۰۱/‏۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت