حمایت 160 نماینده از توقیف کشتی انگلیسی و پایان عمر تهدیدهای ترامپ


حمایت 160 نماینده از توقیف کشتی انگلیسی و پایان عمر تهدیدهای ترامپ

استان‌ها - ایرنا - حمایت 160 نماینده مجلس از توقیف نفتکش انگلیسی، دی ماه پایان عمر تهدیدهای ترامپ، ارتش در بالاترین توان دفاعی قرار دارد، فراهم شدن تسهیلات جذب سرباز وظیفه در شرکت‌های دانش بنیان، شهادت دو نفر از حافظان امنیت مرز در درگیری با اشرار تا مقابله با جنون آتش و جوانه‌های امید بر خرابه‌های سیلاب گزیده ای از عناوین اخبار، گزارش‌ها و...

*حمایت ۱۶۰ نماینده از اقدام سپاه در توقیف کشتی انگلیسی

در دو، سه روز اخیر موضوع توقیف نفت کشی انگلیسی «استنا ایمپرو » توسط سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، در صدر اخبار جهان نشسته و واکنش های متفاوتی را در فضای سیاسی، اقتصادی و نظامی بین المللی در پی داشته است اما امروز خبری منتشر شد مبنی بر

اینکه بیش از ۱۶۰ نماینده مجلس در بیانیه‌ای از اقدام قاطع نیروی دریایی سپاه پاسداران در توقیف این کشتی انگلیسی حمایت کردند و خواستار قاطعیت و قدرت برخورد در این موضوع شدند.

این بیانیه امروز توسط علیرضا رحیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه قرائت شد.

*زدن پهپاد آمریکایی و توقیف نفتکش انگلیسی مصداق‌ «مقاومت فعال»

خبری از کرمانشاه هم در همین زمینه از قول حجت الاسلام شمس الله جلیلیان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان کرمانشاه منتشر شد که گفته است: راهبرد جمهوری اسلامی در مقابل دشمنان «مقاومت فعال» است و ساقط کردن پهپاد آمریکایی و توقیف نفتکش انگلیسی مصداق‌های این رویکرد هستند و جمهوری اسلامی نه رویکرد جنگ طلبانه و نه مذاکره و سازش را قبول دارد بلکه به راهبرد مقاومت فعال به معنی عبور از موانع و دشمنی‌ها با عملکرد عاقلانه معتقد است.

*عمر تهدیدات ترامپ دیماه به سر می‌آید

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عمر تهدیدات ترامپ دی امسال به سر می‌آید، گفت: رییس جمهور آمریکا به دنبال خودنمایی است اما از دی ماه به بعد درگیر جریان‌های انتخاباتی می‌شود ضمن آنکه جمهوری اسلامی به دنبال جنگ نیست اما در مقابل تهدیدات هم کوتاه نمی‌آید؛ اگر هر کشوری کشتی ما را مورد هدف قرار دهد ما نیز کشتی آنها را هدف قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه تامین امنیت تنگه هرمز بر عهده ایران است، افزود: یک کشتی انگلیسی از کانال محل خروجی کشتی‌ها وارد تنگه هرمز شده بود و در برابر نیروهای دریانوردی ایران برای تغییر مسیر مقاومت کرد که با حکم دادگاه توقیف شد و کشتی دیگری از انگلیس مجدد از همین کانال به تنگه هرمز وارد شد اما با تذکر مأموران دریانوردی تغییر مسیر داد.

*اگر بخواهیم شاخ آمریکا را می‌شکنیم

اما حجت‌الاسلام احمد جلیلی‌ صفت، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم سی و هفتمین سالگرد شهادت شهید عباس دوران در شیراز گفت: امروز به لحاظ قدرت نظامی و دفاعی در بهترین وضعیت و شرایط قرار داریم و اگر بخواهیم شاخ آمریکا را می‌شکنیم، زمانی در میدان‌های نبرد دوران دفاع مقدس حتی به سلاح‌های سبک به این آسانی دسترسی نداشتیم اما امروز موشک‌های نقطه زن ما دشمنان را مبهوت کرده‌ و با افتخار به پشتیبانی شهدا محکم حرف می زنیم.

* تکیه بر بودجه دولت برای امر پژوهش اشتباه است

از اخبار سیاسی و عرصه سیاست که بگذریم خبری از مرکز البرز به نقل از سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری امروز منتشر شده مبنی بر اینکه هیچ پژوهشی با پول دولت منتج به محصول نمی شود و تکیه بر بودجه دولت در این بخش یکی از اشتباهات است، پژوهشکده های بسیاری با محققان توانمند در کشور داریم و باید ساختارهای پژوهشی از سوی دولت تامین و ترسیم شود.

- رونمایی از هشت محصول دارویی جدید در البرز هم در همین سفر ستاری انجام شد و محصولاتی که شامل دارو و مواد اولیه دارویی شامل پنج قلم داروی میکروپلت امپرازول، تامسولوسین هایدروکلراید، نالتروکسان بیس، سیتاگلیپتین فسفات، پیو گلیتازون و سه قلم ماده اولیه در زمینه هسته‌های شکربا مش سایزهای مختلف است و بخشی از این محصولات برای درمان بیماری‌های گوارشی تولید شده است.

*فراهم شدن تسهیلات جذب سرباز وظیفه در شرکت‌های دانش بنیان

خبری دیگر از حوزه علم و فناوری داریم مبنی بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان و مستقر در پارک‌های علم و فناوری می‌توانند از تسهیلات نظام وظیفه به ۲ صورت امریه و پروژه جایگزین خدمت برای دانش آموختگان دانشگاهی استفاده کنند مطلبی که عماد جمعه زاده، رئیس انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان کرمان امروز اعلام کرد و افزود: به منظور افزایش توان سرمایه انسانی شرکت‌ها، افراد و شرکت‌های فناور می‌توانند در صورت احراز شرایط از این تسهیلات استفاده کنند.

*شهادت ۲ نفر از حافظان امنیت در سراوان

اما خبری هم از قول قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور اعلام شده که در اطلاعیه ای از شهادت ۲ نفر از حافظان امنیت مرز در شهرستان سراوان با گروهک تروریستی در مرز پاکستان در درگیری شب گذشته در مرز سراوان خبر داده است و پاسدار تکاور سیدمحسن نقیبی اهل کرمانشاه و عبدالخالق درازهی از بسیجیان بومی به فیض شهادت نائل آمدند و پاسدار محمد ثوری و پاسدار شمس‌الدین بوداق نیز در این درگیری زخمی شدند.

*از رویش جوانه های امید بر خرابه های سیل تا مسجد سلیمان زیر آوار نفت و زلزله

بازار گزارش‌های استانی با موضوع‌های مختلف محلی تا ملی هم این روزها رونقی دو چندان دارد و از گازرسانی به زیلایی؛ پایان هیزم به دوشی زنان و دختران، مقابله با جنون آتش، یادِ مرگ مُرده است، مسجدسلیمان زیر آوار نفت و زلزله، بیابان لوت سه سال پس از جهانی شدن، موجی که مرگ می‌آورد، مردم مازندران با کارناوال شادی سال نو تبری را جشن می‌گیرند تا رویش جوانه امید بر خرابه‌های سیلاب و باید و نبایدهای نقش مناطق آزاد در توسعه برخی از عناوین این گزارش‌ها است که در ۲۴ ساعت گذشته منتشر شده است.

_ رویش جوانه امید بر خرابه‌های سیلاب گزارشی از دفتر بروجرد در تشریح وضعیت ۱۰۰ روز بعد از سیل مناطق سیلزده و تلاش مردم و بخش های مختلف برای آبادانی و رونق دوباره این مناطق است.

_ گاز رسانی به زیلایی؛ پایان هیزم به دوشی زنان و دختران هم در موضوع طرح گازرسانی به دهستان زیلایی در کهگیلویه و بویراحمد است که به گفته مسئولان این استان از مهرماه امسال اجرایی می شود و آن را باید پایانی بر هیزم به دوشی زنان و دختران سختکوش این منطقه محروم دانست.

_ بایدها و نبایدهای نقش مناطق آزاد در توسعه هم مطلبی از بندرعباس است که به نقش و اثر مستقیم و غیر مستقیم این مناطق چون کیش و قشم و غیره در توسعه مناطق پرداخته است.

_ اما در میزگرد دفتر ایرنای سنندج هم با عنوان مقابله با جنون آتش به نقش انسان در بروز آتش سوزی ها و اثر آن بر طبیعت و اختلال در اکوسیستم، حیات و زندگی انسان با محوریت جنگل های بی نظیر بلوط زاگرس اشاره دارد.

_ شهر ری هم گزارشی با عنوان «یادِ مرگ مُرده است» هم به موضوع فراموشی انسان از فانی بودن خود و یاد مرگ و گورستان های غریب مانده اشاره دارد که در زندگی امروز و بروز و افزایش بزه ها و آسیب ها و غیره اثر دارد.

_ مسجدسلیمان زیر آوار نفت و زلزله هم مطلبی است که مرکز خوزستان منتشر کرده و با اشاره به ۹ هزار خانوار زلزله زده در مسجدسلیمان که با گذشت بیش از ۱۰ روز از زلزله ۵.۷ ریشتری این شهرستان، در انتظار تعیین تکلیف هستند به مسائل و مشکلات آنان که پیش از آن هم سیل را تجربه کرده اند پرداخته است

_ بیابان لوت سه سال پس از جهانی شدن هم گزارشی از مرکز خراسان شمالی است که به وضعیت بیابان لوت که هفت هزار سال فرهنگ و تمدن بشری را در خود جای داده، و می تواند به مرکزی برای جذب گردشگری و رونق اقتصاد جوامع محلی اطراف خود باشد.

_ موجی که مرگ می‌آورد هم گزارش استان های ایرناست از افزایش ناگهانی غرق شدگان طی هفته های اخیر و بی توجهی مردمی که در این هوای گرم به توصیه های مسئولان مبنی بر پرحجم شدن آب رودخانه ها و خطرات آن بی توجهند.

_ اما اینکه مردم مازندران با کارناوال شادی سال نو تبری را جشن می‌گیرند هم دستمایه گزارشی از مرکز مازندران شده است مراسمی که در این استان مردم در هفته جاری با برگزاری کارناوال‌های شادی و موسیقی آغاز سال نو تبری را میزبانی می‌کنند.

کرج هم گزارشی با عنوان کودکان ۲ زبانه را تا مهر با مهربانی بدرقه کنیم منتشر کرده و در مقدمه آن نوشته است،: ۲ زبانگی شرایطی است که فرد برای انجام امورش در جامعه از ۲ زبان استفاده می کند که یکی زبان مادری است و کاربرد آن در حوزه های خانوادگی و دوستانه بوده و زبان دوم در حوزه های رسمی، اداری و آموزشی استفاده می شود.

۱۹۰۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود 40 گیف گل زیبا و دیدنی