مرکز شکوفایی برای راه اندازان کسب و کار نوپا ایجاد شد


مرکز شکوفایی برای راه اندازان کسب و کار نوپا ایجاد شد

تهران- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از راه اندازی مرکز شکوفایی برای ایده پردازان و راه اندازان کسب و کار نوپا خبر داد و گفت: قوه قضاییه در مسیر توسعه نقش آفرینی جدی داشته و تلاش می کند از ظرفیت ایده پردازان استفاده کند.

به گزارش معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، محمدباقر الفت روز یکشنبه در آخرین روز فعالیت نمایشگاه بین المللی الکامپ در جمع خبرنگاران درباره حمایت معاونت اجتماعی از استارتاپ ها افزود: افراد خاصی ایده پرداز هستند و فرصت ها را می بینند و درک می کنند؛ ممکن است این افراد ارتباط کاری با ما نداشته باشند اما ظرفیت عظیمی هستند که باید از ایده هایشان استفاده کتیم.

الفت با اشاره به اینکه قوه قضاییه در مسیر توسعه نقش آفرینی جدی و تلاش در استفاده از این ظرفیت ها را دارد، اظهارداشت: جشنواره هایی به طور مرتب در چهار سال با همکاری دانشگاه های معتبر برگزار کردیم؛ حضور جوانان چشمگیر بود و طرح ها و ایده های عالی داشتند، توسط هیات داوری طرح هایی که به قوه رسیده بود مورد ارزیابی قرار گرفت و توانستیم در یک اقدام رسانه ای از این ایده پردازان برتر قدردانی شایسته داشته باشیم.

معاون قوه قضاییه حرکت دیگر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم را بحث شکوفایی طرح های برتر عنوان و تصریح کرد: سعی کردیم این طرح ها در مسیر تجاری سازی و مورد استفاده همگان قرار بگیرد؛ برای این منظور یک مرکز شکوفایی ایجاد کردیم و دفتر روابط عمومی بسیار فعالیت خوبی انجام داد.

وی افزود: امروز تلاش کردیم مسیر شکوفایی را به نحو خوبی گسترش داده و ایده ها را به سمت تجاری سازی ببریم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه درباره قرار گرفتن فعالیت همه دستگاه ها در یک سامانه و به اشتراک گذاشتن اطلاعات نهادها گفت: با توجه به وسعت دستگاه ها تخلفاتی که صورت می گیرد، نظارت سنتی پاسخگو نیست باید همراه با روز جلو برویم و قانونگذار هم به این موضوع توجه کرده است. مانند قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که فصل دوم انواع سامانه ها، اتصال سامانه ها و گردش اطلاعات را مدنظر قرار داده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی در درجه اول اهمیت برای ایجاد سامانه است، اضافه کرد: بحث محرمانگی با توهم همراه است که برخی دستگاه ها دیتا گذاری نمی کنند و اگر هم اطلاعاتتان را بگذارند راضی نیستند، چرخش اطلاعات وجود داشته باشد.

الفت گفت: تلاش برای فرهنگ سازی داشتیم و اتفاقات خوبی در ستاد مبارزه یا قاچاق کالا و ارز روی داد و تا پایان شهریور به صورت گسترده در این حوزه از سامانه ها استفاده می کنیم که امیدواریم در سایر حوزه ها هم تقویت داشته باشیم.

الفت در باره سامانه حامی گفت: در دو سال گذشته ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه راه اندازی شد. سرمایه گذارانی که می خواهند از حمایت قضایی حقوقی برخوردار شوند، درخواست خود را به دبیرخانه این ستاد می فرستند.

معاون قوه قضاییه با اشاره به اینکه در هر ٣١ استان دبیرخانه وجود دارد، ادامه داد: افرادی که می خواهند خود را به دستگاه قضایی برسانند با موانع و مشکلات مواجه می شوند لذا تصمیم گرفتیم ساز و کار الکترونیک ایجاد کنیم تا سرمایه گذاران، کشاورزان عمده و تجار عمده درخواست خود را به صورت الکترونیکی به دست قوه قضاییه برسانند.

به گفته وی، متقاضیان در این سامانه خود را معرفی و درخواست را ثبت می کنند؛ سپس صحت سنجی می شوند. شرایط فعالیت این فرد سوْال و عیار صداقتش سنجیده می شود و به همان میزان به ایشان خدمات حقوقی قضایی ارایه می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت