با سلاطین مقابله با گرمای تابستان بیشتر آشنا شوید


 با سلاطین مقابله با گرمای تابستان بیشتر آشنا شوید

باز هم تابستان فرا رسید و باید از این به بعد منتظر گرم‌تر شدن تقریبا همه جا باشیم. بیشترین شکایتی که افراد از تابستان دارند مربوط به گرمای آن است. با توجه به گرمایش زمین و مسائل دیگر متاسفانه تابستان هر سال از سال پیش گرمتر...

به گزارش بهداشت نیوز، باز هم تابستان فرا رسید و باید از این به بعد منتظر گرم‌تر شدن تقریبا همه جا باشیم. بیشترین شکایتی که افراد از تابستان دارند مربوط به گرمای آن است. با توجه به گرمایش زمین و مسائل دیگر متاسفانه تابستان هر سال از سال پیش گرمتر می‌شود. اما راه حل‌هایی برای مقابله با گرمای تابستان وجود دارد. راه حل‌هایی که طبیعی هستند و هیچ هزینه‌ای هم برای شما ندارند. برای اینکه با تعدادی از راه حل‌های خنک کردن خود در تابستان آشنا شوید موارد زیر را بخوانید.

آب نارگیل
در طول تابستان هر روز یک لیوان آب نارگیل بنوشید. الکترولیت‌های آب نارگیل همراه با ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوان به راحتی جذب بدن شما میشوند. آب نارگیل یک راه فوق‌العاده عالی برای احیای بنا و جوان‌سازی و یک راه مقابله با گرمای تابستان است.

پاهای خود را در آب یخ بگذارید
گذاشتن پاها در یک ظرف پر از آب و یخ می‌تواند در عرض چند دقیقه کل بدن شما را خنک کند. جریان خون با اب سرد افزایش پیدا می‌کند و به سرعت خون با حرارت پایین در تمام بدن می‌چرخد. برای مقابله با گرمای تابستان هر روز به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پای خود را در یک ظرف آب و یخ قرار دهید. افزودن برخی از روغن‌های طبیعی می‌تواند تاثیر آب و یخ را دو چندان کند.

مصرف مواد غذایی که مقدار زیادی آب دارند
در روزهای داغ زمستان از غذاها و میوه‌هایی استفاده کنید که حاوی آب زیادی هستند. میوه‌هایی مانند خربزه، هندوانه، طالبی و انواع توت‌ها میوه‌های تابستانی کاملی برای مقابله با گرمای تابستان هستند. سبزیجاتی مانند خیار، کرفس، کاهو و کلم دارای محتوای بالاتری از آب هستند و به شما کمک می‌کنند هیدراته شوید. اگر بعضی از سبزیجات را دوست ندارید می‌توانید از یک ظرف آب دوغ خیار لذت ببرید.

نعنا و آب نعنا
یکی از طبیعی‌ترین خنک کننده‌های موجود در دنیا به‌طور قطع نعنا است. یک نوشیدنی سرد همراه با چند قطره کافی است تا برای چند ساعت در روزهای گرم تابستان خنک شوید. برای مقابله با گرمای تابستان روی دست کم یک نوشیدنی خنک نعنا بنوشید.

دوغ بنوشید!
ماست یکی از فرآورده‌های لبنی بسیار تاثیر گذار برای مقابله با گرمای تابستان است. واقعا بدن را خنک می‌کند و به بدن سردی می‌بخشد. دوغ نیز که از ماست به دست می آید همانند ماست خاصیت خنک کنندگی دارد. معمولا در فصل تابستان بیشتر از هر نوشیدنی شاید دوغ نوشیده شود. دوغ و ماست باعث خنک شدن معده و کاهش ناراحتی‌های گوارشی می‌شوند. نوشیدن یک لیوان دوغ، نیم ساعت پس از صرف غذا می‌تواند شما را تا چند ساعت از گرمای تابستان محفوظ نگه دارد.

آلوئه ورای خوشمزه و دوست داشتنی سلطان مقابله با گرمای تابستان
آلوئه‌ورا بخاطر خواص دارویی و شفابخشی آن شناخته شده است. عمده ترین خاصیت این گیاه خوشمزه کمک ترمیم زخم ها و سوختگی ها است. زیرا آلوئه‌ورا توانایی کاهش دمای بدن را دارد. استفاده از ژل آلوئه‌ورا روی پوست می‌تواند شگفت انگیز باشد. برای اثرات بهتر بعد از مدت کوتاهی ژل را از روی بدن پاک کنید.

دانه‌های شنبلیله
دانه‌های گیاه شنبلیله قرن‌ها پیش در هند برای کمک به خنک کردن بدن زنان در طول قاعدگی یا بیماری‌های گوارشی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. مصرف یک فنجان چای شنبلیله تازه دم باعث مقابله با گرمای تابستان می‌شود. حتی اگر چای شنبلیله را دوست ندارید می‌توانید دانه‌های آن را با دقت در آب برای چند دقیقه بشورید سپس آن‌ها را بخورید. خوردن دانه‌ها خواص خنک کنندگی مشابه چای شنبلیله دارد.

فلفل بخورید!
شما هم تعجب کردید؟ فلفل که به‌شدت گرمای بدن را افزایش می‌دهد آن هم در روز گرم تابستان؟ بله جای تعجب هم دارد. اما برخلاف تصور همه، فلفل باعث تعریق می‌شود. گرمای تولید شده از مصرف فلفل موجب خروج عرق از بدن می‌شود. و حتما می‌دانید که یکی از مکانیزم‌های بدن برای تهویه و خنک کردن خود عرق کردن است. البته فلفل سبز خوراکی که معمولا در اکثر باغچه ها در فصل تابستان پیدا می شود بیشتر مد نظر ما است.

لباس‌های راحت و خنک بپوشید
استفاده از لباس‌ و شلوارهای گشاد و نازک به شدت برای مقابله با گرمای تابستان به همه توصیه می‌شود. استفاده از پارچه‌هایی از جنس ابریشم و کتان می‌تواند مانع از تنفس درست پوست و در نتیجه ایجاد سوختگی و ناراحتی بیشتر می‌شود. شاید پارچه های طبیعی و نخی برای تابستان مناسب‌تر باشند و بیشتر توصیه شوند. از لباس‌هایی با رنگ‌های روشن استفاده کنید. زیرا رنگ‌های روشن خصوصا سفید، نور بسیار کمی به خدود جذب می‌کنند. هرگاه قصد داشتید از خانه بیرون بروید از کلاه لبه دار استفاده کنید. حتی اگر شدت نور زیاد است و آفتاب مستقیم در بالای سر شما است می‌توانید از چترهای تابستانه استفاده کنید.

یوگا و مدیتیشن
بسیاری از تکنیک‌های یوگا به کاهش دمای بدن و حفظ آب آن کمک می‌کنند. یوگا و مدیتیشن باعث می‌شوند که تمرکز شما روی بدن بیشتر شود. در نتیجه آرامش خالصی وجود شما را فرا می‌گیرد. زمانی که بدن شما در آرامش باشد و تحرک زیادی نداشته باشید، کمتر آب از دست می‌دهید. علاوه بر این با مدیتیشن کنترل مغز بر بدن و تعادل آب و الکترولیت ها نیز بیشتر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط