5 ابزار مناسب برای باز کردن فایل‌های RAR


بیشتر اوقات در اینترنت فایل‌هایی که دانلود می‌کنیم به‌صورت ZIP یا RAR هستند. اگر با فایل های RAR آشنایی ندارید و نمی‌دانید که کدام برنامه‌ها برای باز کردن فایل‌های مبتنی بر این فرمت مناسب هستند، این مطلب را بخوانید.

5 ابزار مناسب برای باز کردن فایل‌های RAR

به گزارش شفاف، این ۵ ابزاری که در ادامه معرفی می‌کنیم، استفاده از آن‌ها بسیار آسان است و برای باز کردن این فایل‌های فشرده یا فشرده‌سازی موارد مختلف می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. لازم به ذکر است که برخی از آن‌ها رایگان و برخی دیگر که از امکانات بیشتری بهره می‌برند، پولی هستند.

WinZip

5 ابزار مناسب برای باز کردن فایل‌های RAR

همانطور که از نام این برنامه مشخص است، این ابزار برای فرمت ZIP شهرت زیادی دارد. اما علاوه بر آن، از پس فرمت‌های RAR، ۷z، CAB، ISO و دیگر فرمت‌های فشرده‌سازی هم برمی‌آید. این برنامه رابط کاربری ساده‌ای دارد و کافی است فایل RAR را به محیط آن بکشانید تا بتوانید محتوای آن را مشاهده کنید.

علاوه بر باز کردن فایل های RAR و دیگر فرمت‌های فشرده‌سازی، این برنامه از قابلیت‌هایی مانند رمزگذاری ۱۲۸ و ۲۵۶ بیت AES، تغییر اندازه عکس‌ها و افزودن واترمارک پشتیبانی می‌کند. سپس می‌توانید فایل‌های ذخیره شده را به‌سرعت از طریق روش‌هایی مانند ایمیل، سرویس فضای ابری مانند دراپ‌باکس یا گوگل درایو به اشتراک بگذارید.

WinZip همچنین به شما اجازه می‌دهد فایل ZIP بخش‌بندی شده را ایجاد کنید، فایل‌های MP3 را فشرده کنید و از سازگاری آن با برنامه‌هایی مانند مایکروسافت آفیس بهره ببرید. برای یک ابزار همه‌فن‌حریف، WinZip انتخاب خوبی است. بعد از دانلود به مدت ۲۱ روز می‌توانید به‌طور رایگان از آن استفاده کنید و برای خرید آن باید مبلغ ۳۰ دلار بپردازید. WinZip برای ویندوز، مک و iOS و اندروید عرضه شده است.

WinRAR

5 ابزار مناسب برای باز کردن فایل‌های RAR

WinRAR هم یکی دیگر از مشهورترین ابزار موجود برای باز کردن فایل های RAR است. همانطور که احتمالا انتظار دارید، این برنامه برای فرمت‌هایی مانند ZIP، CAB و ARJ هم می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در کنار باز کردن فایل های RAR، به راحتی می‌توانید چنین فایل‌های را ایجاد و تقسیم‌بندی کنید، گذرواژه برای آن‌ها تعریف کنید، فایل‌های فشرده شده را آزمایش کنید و حتی فایل‌های مشکل‌دار را اصلاح کنید. WinRAR هم برای رمزگذاری از استاندارد ۱۲۸ و ۲۵۶ بیت AES پشتیبانی می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه WinRAR، رابط کاربری بسیار ساده آن است. بخش فوقانی، آیکون‌های بزرگی دیده می‌شود که برای کارهای مختلف می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. یکی از این آیکون‌ها Wizard نام دارد که گام‌به‌گام شما را برای انجام کارهای مختلف راهنمایی می‌کند. اگر به دنبال ابزاری هستید که علاوه بر باز کردن فایل های RAR امکانات متنوعی را ارائه دهد، نگاهی به این برنامه بیندازید. شما می‌توانید از این برنامه به طور رایگان به مدت ۴۰ روز استفاده کنید و با پرداخت ۲۹ دلار هم برای همیشه امکان بهره‌گیری از آن وجود دارد. این برنامه برای ویندوز عرضه شده است.

PeaZip

5 ابزار مناسب برای باز کردن فایل‌های RAR

اگر به دلیل پولی بودن دو مورد اشاره شده، علاقه‌ای به استفاده از آن‌ها ندارید، در ادامه چند ابزار رایگان معرفی می‌کنیم. یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای باز کردن فایل های RAR برنامه PeaZip است. مانند دیگر برنامه‌های مشابه، علاوه بر فایل های RAR این برنامه فایل‌هایی با فرمت‌های TAR ریال ZIP و ۷z را هم باز می‌کند.

بهره‌گیری از برنامه PeaZip اصلا کار سختی نیست و خیلی سریع با قابلیت‌های آن آشنا می‌شوید. کافی است آن را باز کنید، فایل های RAR موردنظر را پیدا کنید و با دابل ‌کلیک بر روی این فایل‌ها، محتوای آن‌ها نمایش داده می‌شود یا اینکه با بهره‌گیری از آیکون Extract می‌توانید محتوای آن را در بخش موردنظر خود ذخیره کنید. علاوه بر این تبدیل این فایل‌ها به فرمتی دیگر و رمزگذاری آن‌ها هم امکان‌پذیر است و فقط با یک کلیک حذف می‌شوند. به‌عنوان یک ابزار رایگان، PeaZip یک برنامه عالی برای مدیریت فایل های RAR است و برای ویندوز و لینوکس عرضه شده است.

Zip-7

5 ابزار مناسب برای باز کردن فایل‌های RAR

7-Zip یکی دیگر از بهترین ابزارهای رایگان برای باز کردن فایل های RAR است. برای باز کردن فایل‌های مبتنی بر فرمت‌های مختلف مانند ZIP، ۷z و CAB می‌توانید از این برنامه بهره ببرید. همچنین برای فشرده‌سازی فایل‌ها هم می‌توانید از ۷ فرمت شامل TAR و WIM استفاده کنید.

یکی دیگر از نقاط قوت ۷-Zip رابط کاربری ساده آن است و در بخش فوقانی به آیکون‌های Add، Extract، Test، Copy، Move یا Delete دسترسی دارید. از دیگر امکانات آن هم می‌توانیم به قابلیت تعریف گذرواژه برای فایل‌ها، رمزگذاری با متد AES-256 و دیگر موارد این‌چنینی اشاره کنیم. اگر هم می‌خواهید فایل‌های موردنظرتان را فشرده کنید، ۷-Zip در این زمینه تنظیمات زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد. در هر صورت این برنامه یکی از سبک‌ترین و ساده‌ترین ابزارهای رایگان برای باز کردن بی‌دردسر فایل های RAR محسوب می‌شود و فقط هم برای ویندوز ارائه شده است.

B1 Free Archiver

5 ابزار مناسب برای باز کردن فایل‌های RAR

در نهایت باید به برنامه رایگان B1 Free Archiver بپردازیم. در مقایسه با دیگر ابزارهایی که در این فهرست به آن‌ها پرداختیم، این برنامه ظاهر مدرن‌تری دارد و از آن می‌توانید به‌عنوان یک ابزار مدیریت فایل استفاده کنید و از پس اجرای انواع فایل‌های فشرده با فرمت‌های مختلف برمی‌آید.

هنگام فشرده کردن فایل‌ها، می‌توانید از ۶ فرمت بهره ببرید و این فایل‌ها را بخش‌بندی کنید و برای آن‌ها گذرواژه تعیین کنید. مهم‌ترین تفاوت B1 Free Archiver با دیگر ابزارهای معرفی شده در این فهرست، این است که ابزار مذکور برای پلتفرم‌های ویندوز، لینوکس، مک و اندروید عرضه شده است. در ضمن امکان بهره‌گیری از این ابزار به‌صورت آنلاین هم وجود دارد.

منبع: Make Use Of

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022