سرانجام پس از چندین سال توسعه، شورلت رسماً نسل جدید کوروت را معرفی کرده است. هرچند فعلاً امکان رانندگی با کوروت جدید وجود ندارد اما حداقل میتوان روی کاغذ آنرا با رقبای نزدیک خود مقایسه کرد. البته فعلاً نسخهٔ پایهٔ کوروت معرفی شده و در این مقایسه حضور یافته است اما در آینده نسخههای قویتر این سوپراسپرت هم معرفی خواهند شد که گفته شده به پیشرانههای توئین توربوی جدید مجهز خواهند بود و احتمالاً با سوپراسپرتهای ردهبالاتری مثل فراری F8 تریبوتو و مکلارن 720S رقابت خواهند کرد.
در این مقایسه اما خودروهایی شامل آکورا NSX، آئودی R8، آستونمارتین ونتیج، مکلارن 570S، مرسدس AMG GT، نیسان GT-R و پورشه 911 کاررا S بهعنوان رقبای نزدیک کوروت C8 انتخاب شدهاند. همهٔ اینها خودروهایی هستند که یک شخص ممکن است بجای کوروت با توجه به عواملی مثل قیمت یا عملکرد، تصمیم به خرید آنها بگیرد.
کوروت C8 | آکورا NSX | آئودی R8 | آستون ونتیج | مکلارن 570S | AMG GT |
نیسان
GT-R |
911 کاررا S | |
قیمت | 60,000 دلار | 159,495 دلار | 171,150 دلار | 152,820 دلار | 191,100 دلار | 116,895 دلار | 115,235 دلار | 114,650 دلار |
پیشرانه | 6.2 لیتری V8 | 3.5 لیتری V6 | 5.2 لیتری V10 | 4.0 لیتری V8 | 3.8 لیتری V8 | 4.0 لیتری V8 | 3.8 لیتری V6 | 3.0 لیتری H6 |
تنفس | طبیعی | توئین توربو | طبیعی | توئین توربو | توئین توربو | توئین توربو | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | 495 اسب بخار | 580 اسب بخار | 570 اسب بخار | 510 اسب بخار | 570 اسب بخار | 475 اسب بخار | 570 اسب بخار | 450 اسب بخار |
گشتاور | 640 نیوتن متر | 645 نیوتن متر | 550 نیوتن متر | 685 نیوتن متر | 600 نیوتن متر | 630 نیوتن متر | 635 نیوتن متر | 530 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته دوکلاچه | 9 سرعته دوکلاچه | 7 سرعته دوکلاچه | 8 سرعته اتوماتیک | 7 سرعته دوکلاچه | 7 سرعته دوکلاچه | 6 سرعته دوکلاچه | 8 سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | چهارچرخ | چهارچرخ | عقب | عقب | چهارچرخ | چهارچرخ | عقب |
شتاب 0 تا 96 | >3 ثانیه | 2.9 ثانیه | 3.4 ثانیه | 3.5 ثانیه | 3.0 ثانیه | 3.9 ثانیه | 2.8 ثانیه | 3.5 ثانیه |
حداکثر سرعت | – | 307 کیلومتر | 324 کیلومتر | 315 کیلومتر | 330 کیلومتر | 304 کیلومتر | 315 کیلومتر | 307 کیلومتر |
وزن | 1527 کیلوگرم | 1725 کیلوگرم | 1685 کیلوگرم | 1530 کیلوگرم | 1344 کیلوگرم | 1540 کیلوگرم | 1784 کیلوگرم | 1534 کیلوگرم |
همانطور که در جدول مشاهده میکنید، کوروت جدید با پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 تنفس طبیعی خود با رقبای قدرتمندی مواجه است. هرچند کوروت C8 با 495 اسب بخار قدرت و 640 نیوتن متر گشتاور قدرتمندترین خودروی این مقایسه نیست اما از لحاظ شتاب در بین بهترین خودروهای این کلاس قرار میگیرد. این موضوع حتی بیشتر قابلتوجه خواهد بود وقتی میبینیم کوروت C8 با پیشرانهای سنتی هنوز هم بهاندازهٔ کافی قدرتمند هست که بتواند با قوای محرکهٔ پیشرفتهای مثل آکورا NSX که از ترکیبی از توربوشارژرها و موتورهای الکتریکی بهعنوان نیروهای کمکی استفاده میکند رقابت کند.
از سوی دیگر، طی نسلهای گذشتهٔ کوروت، مهندسان شورلت تلاشهای زیادی برای بهبود کیفیت داخلی خودرو انجام دادهاند که این تلاشها در نسل C8 به اوج رسیده است. البته تا پیش از نشستن درون کابین کوروت نمیتوان در مورد کیفیت متریال نظر داد اما درمجموع کابین کوروت C8 پیشرفت قابلتوجهی را نسبت به نسل قبلی تجربه کرده است. کابین این نسل طرحی راننده محور دارد بهگونهای که نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بهطور مستقیم به سمت راننده نصب شده است. علاوه بر این، روی کنسول مرکزی هم نواری طولانی از دکمههای فیزیکی برای کنترل قسمتهای مختلف تعبیه شده است.
شورلت هنوز قیمت دقیق کوروت C8 را اعلام نکرده اما تخمین زده که قیمت آن از زیر 60 هزار دلار آغاز خواهد شد. این یعنی کوروت موتور وسط به میزان قابلتوجهی از همهٔ رقبای خود ارزانتر است. علاوه بر این، کسانی که خواهان عملکرد بیشتر هستند نیز میتوانند پکیج پرفورمنس Z51 را سفارش دهند که خروجی موتور را به میزان 5 اسب بخار و 10 نیوتن متر افزایش میدهد و قطعاتی مثل تعلیق تهاجمیتر، ترمزهای بزرگتر، خنککنندگی بهبودیافته و اگزوز تجدیدنظر شده را به خودرو اضافه میکند. البته قیمت این پکیج هنوز مشخص نیست اما حتی بدون این قطعات هم کوروت C8 ترکیب فوقالعادهای از قیمت و عملکرد را ارائه میکند.