65 کمپ ترک اعتیاد تحت نظارت بهزیستی گیلان فعال است


65 کمپ ترک اعتیاد تحت نظارت بهزیستی گیلان فعال است

رشت - ایرنا - مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: در زمان حاضر، 65 کمپ ترک اعتیاد تحت نظارت بهزیستی در این استان فعال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین نحوی نژاد روز یکشنبه در نشست با سرپرست شورای هماهنگی با مواد مخدر استان گیلان در رشت اظهار داشت: سوء مصرف مواد یک بیماری با ابعاد زیستی، روانی و اجتماعی است که با سایر بیماری ها قابل مقایسه نیست.

وی افزود: برای برگشت فرد معتاد به آغوش جامعه، عوامل دخیل در بهبود شامل اوضاع اجتماعی مناسب، حمایت های روانی و پزشکی بایستی همزمان انجام گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه در زمینه موضوع اعتیاد، برای کاهش آسیب تلاش می شود، خاطر نشان کرد: فرد معتادی که یک بار مصرف می کند، نمی تواند بگوید درمان شده بلکه بایستی تا آخر عمر تحت نظارت باشد.

وی با بیان اینکه در مبارزه با اعتیاد رویکرد اجتماع محور را مورد توجه قرار داده ایم، یاداور شد: سال گذشته، ۷۰۲ هزار نفر در زمینه پیشگیری و آموزش آسیب های اعتیاد، در این استان آموزش های لازم را فرا گرفتند.

نحوی نژاد در ادامه با تشریح فعالیت های بهزیستی در بخش های مختلف تصریح کرد: یک هزار و ۲۰۰ تشکل و مرکز غیردولتی با دریافت مجوز از بهزیستی و تحت نظارت این مجموعه در حوزه هایی از جمله توانبخشی سالمندان و معلولان و ترک اعتیاد خدمات ارائه می دهند.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گیلان نیز در این نشست در سخنانی با بیان اینکه بسیاری از خانواده ها و والدین از مضرات موادمخدر بی اطلاع هستند، گفت: باید با همکاری هم در این زمینه اطلاع رسانی بیشتر انجام شود.

علی باقری با تاکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر نیازمند اراده جمعی است متذکر شد: همه بایستی پای کار بیایند و با ارایه آموزش های لازم در جامعه به ویژه در قشر جوان و نوجوان برای پیشگیری از اعتیاد اقدام شود.

اداره کل بهزیستی استان گیلان افزون بر ۶۵ هزار خانوار شهری و روستایی را تحت پوشش دارد که از این تعداد ۴۶ هزار خانوار دارای انواع مختلف معلولیت هاست.

۷۲۸۶ /‏۶۰۳۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟