بهسازی راهدارخانه‌های کردستان در دست انجام است


بهسازی راهدارخانه‌های کردستان در دست انجام است

سنندج - ایرنا - بهسازی چهار باب از راهدارخانه‌های استان کردستان به منظور ارایه خدمات بیشتر در سریعترین زمان ممکن به مسافران و در راه ماندگان در دست انجام است.

معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این راهدارخانه‌ها با هشت میلیارد ریال اعتبار در مسیرهای مختلف استان در حال بهسازی و نوسازی است.

رامبد نوذری افزود: در قالب این عملیات‌ها راهدارخانه‌های گردنه تیتور سنندج - مریوان و گله‌میش سقز - بانه در حال تعمیر، راهدارخانه ژالانه در محور سروآباد به پاوه و راهدار خانه مستقر در گردنه خان بانه - سقز در حال توسعه هستند.

معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: این اداره کل برای تسهیل در ارایه خدمات راهداری در جاده های این استان نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه برای احداث پنج راهدارخانه جدید است.

وی اضافه کرد: اداره کل راهداری حمل و نقل جاده ای کردستان در نظر دارد این راهدارخانه ها را در محورهای مواصلاتی سنندج - مریوان، سنندج - دیواندره، سقز - بانه و سنندج - دهگلان در قالب یک برنامه دو ساله احداث کند.

نوذری با اشاره به اینکه هم اکنون در طول راه های ارتباطی این استان ۲۲ راهدارخانه وجود دارد، یادآور شد: ۸۸ گروه در جاده های استان مستقر هستند که ۴۰ گروه در راهدارخانه ها و ۴۸ گروه نیز در طول مسیرهای مواصلاتی به مردم ارائه خدمت می کنند.

براساس آمارها در جاده های استان کردستان ۱۶ منطقه کولاک گیر و بهمن خیز و همچنین ۲۳ گردنه وجود دارد که خدمات دهی در این مناطق راهداری را در زمستان با مشکلات فراوانی مواجه می کند لذا احداث راهدارخانه ها می تواند ارائه خدمات در این زمان ها را تسریع و تسهیل کند.

طول شبکه راه های استان هفت هزار و ۸۳۴ کیلومتر بوده که این میزان شامل ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

کردستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

۳۰۳۴/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا