آموزش مهارتی به جوانان مهریزی در محیط‌های کار آغاز شد


آموزش مهارتی به جوانان مهریزی در محیط‌های کار آغاز شد

یزد - ایرنا- رئیس اداره فنی و حرفه ای مهریز گفت: برای نخستین بار طرح جدید آموزش و اشتغالزایی با عنوان مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی در این شهرستان با کمک مسئولان واحدهای تولیدی و صنعتی آغاز شده است.

هادی ابویی عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس این طرح، جوانان علاقه مند در حرفه‌های مختلف برای مهارت آموزی پس از ثبت نام در یکی از واحدهای صنفی و تولیدی زیر نظر استادان مجرب آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی ادامه داد: دوره‌های مهارت آموزی به درخواست کارآموز به جای حضور در کارگاه‌های فنی و حرفه ای در خارج از مجموعه اداری ولی طبق مقررات در شهر و روستاهای دارای امکانات مناسب برگزار می‌شود.

این مسئول آموزش‌های مهارتی خاطر نشان کرد: مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی با همکاری اصناف در طول سال برای قشرهای مختلف از ۱۵ سال به بالا تشکیل و در پایان بعد از برگزاری آزمون به شرکت کنندکان گواهینامه مهارت اعطا می‌شود.

ابویی به عملکرد این اداره در سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و گفت: در این مدت ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در دوره‌های مهارت آموزی رشته‌های مختلف شرکت کردند که حدود ۷۰ درصد آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: ۱۰ کارگاه رایانه، ، الکترونیک و PLC، جوشکاری برق و مکانیک خودرو برای برادران و کارگاه‌های آشپزی، خیاطی، رایانه و صنایع دستی برای خواهران با حضور ۱۵ مربی در ۲ نوبت دایر است.

مرکز فنی و حرفه ای مهریز فعالیت خود را از سال ۱۳۷۵ آغاز کرده و هدف از برگزاری این دوره‌ها تامین و تربیت نیروی انسانی ماهر و نیمه ماهر مورد نیاز بازار کار منطقه است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند