آموزش مهارتی به جوانان مهریزی در محیط‌های کار آغاز شد


آموزش مهارتی به جوانان مهریزی در محیط‌های کار آغاز شد

یزد - ایرنا- رئیس اداره فنی و حرفه ای مهریز گفت: برای نخستین بار طرح جدید آموزش و اشتغالزایی با عنوان مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی در این شهرستان با کمک مسئولان واحدهای تولیدی و صنعتی آغاز شده است.

هادی ابویی عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس این طرح، جوانان علاقه مند در حرفه‌های مختلف برای مهارت آموزی پس از ثبت نام در یکی از واحدهای صنفی و تولیدی زیر نظر استادان مجرب آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی ادامه داد: دوره‌های مهارت آموزی به درخواست کارآموز به جای حضور در کارگاه‌های فنی و حرفه ای در خارج از مجموعه اداری ولی طبق مقررات در شهر و روستاهای دارای امکانات مناسب برگزار می‌شود.

این مسئول آموزش‌های مهارتی خاطر نشان کرد: مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی با همکاری اصناف در طول سال برای قشرهای مختلف از ۱۵ سال به بالا تشکیل و در پایان بعد از برگزاری آزمون به شرکت کنندکان گواهینامه مهارت اعطا می‌شود.

ابویی به عملکرد این اداره در سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و گفت: در این مدت ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در دوره‌های مهارت آموزی رشته‌های مختلف شرکت کردند که حدود ۷۰ درصد آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: ۱۰ کارگاه رایانه، ، الکترونیک و PLC، جوشکاری برق و مکانیک خودرو برای برادران و کارگاه‌های آشپزی، خیاطی، رایانه و صنایع دستی برای خواهران با حضور ۱۵ مربی در ۲ نوبت دایر است.

مرکز فنی و حرفه ای مهریز فعالیت خود را از سال ۱۳۷۵ آغاز کرده و هدف از برگزاری این دوره‌ها تامین و تربیت نیروی انسانی ماهر و نیمه ماهر مورد نیاز بازار کار منطقه است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟