ممانعت از بیمه شدن خودروهای سایپا، خود تحریمی است


ممانعت از بیمه شدن خودروهای سایپا، خود تحریمی است

عصر خودرو- نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید بیمه مرکزی فشار بر خودروسازان را چند برابر کند، گفت: ممانعت از بیمه شدن خودروهای سایپا، نوعی خود تحریمی است.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، سیدقاسم جاسمی در واکنش به انتشار خبر منع شرکت های بیمه برای صدور بیمه نامه خودروهای تولید شرکت سایپا توسط بیمه مرکزی، اظهار داشت: در خبرگزاری‌ ها خبری منتشر شد مبنی بر اینکه بیمه مرکزی به شرکت های بیمه دستور داده است تا برای خودروهای تولیدی شرکت سایپا، بیمه نامه صادر نکنند و علت این اقدام را هم بدهی شرکت سایپا به صنعت بیمه اعلام کرده اند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در برهه کنونی که اقتصاد کشور به ویژه صنعت خودروسازی ما با مشکلات عدیده روبروست، اقدام بیمه مرکزی به نوعی تحریم داخلی یکی از خودروسازان بزرگ کشور به شمار می رود زیرا این شرکت نمی تواند خودروهای تولیدی خود را بدون بیمه نامه به مشتریان تحویل دهد و همین امر موجب آشفتگی بیشتر بازار خودرو و در نتیجه فشار مضاعف به مردم خواهد شد.

جاسمی ادامه داد: در اینکه شرکت سایپا باید مطالبات شرکت های بیمه را بپردازد و به تعهدات خود عمل کند شکی نیست، اما بیمه مرکزی هم نباید بدون در نظر گرفتن جوانب کار و در اقدامی نسنجیده بخش بزرگی از صنعت کشور که مستقیما با زندگی مردم در ارتباط است را دچار اختلال کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: از وزیر محترم اقتصاد و امور دارایی می خواهم ضمن پیگیری، به بیمه مرکزی دستور دهد تا در خصوص این موضوع، تدبیر بهتری بی‌اندیشد و در سال رونق تولید دست به تحریم صنعت داخلی نزنند.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت