کتاب تزویرستیزی در بوستان و گلستان رونمایی شد


کتاب تزویرستیزی در بوستان و گلستان رونمایی شد

شیراز-ایرنا- کتاب تزویرستیزی در بوستان و گلستان نوشته منصوره ایروانی جهرمی در جهرم رونمایی شد.

یک پژوهشگر ادبی در مراسم رونمایی از کتاب تزویرستیزی در بوستان و گلستان گفت: یکی از رذایل اخلاقی که همواره جوامع در طول تاریخ به آن مبتلا بوده‌اند، ریا و تزویر است و از این رو شاعرانی که به این موضوع توجه کرده‌اند به دلیل مبتلا بودن جوامع در تمام ادوار به ریا، اشعارشان ماندگار شده است.

فاطمه تسلیم افزود: بخشی از مضامین ادبی نیز در مبارزه با ریای افرادی بوده که هدفشان کسب نفوذ و اعتبار اجتماعی با ارائه شخصیّتی مقبول در نزد مردم است و سعدی به عنوان یکی از شاعران برجسته ادبیّات تعلیمی ایران در آثار ارزشمند خود به مباحث اخلاقی از جمله ریا پرداخته است.

وی اظهار کرد: از اشعار او برمی‌آید که در دوران وی ریا، صوفی‌نمایی و استفاده از دین برای مقاصد مادّی و سوءاستفاده از باورهای خالصانه مردم، رواج داشته است.

این پژوهشگر ادبیات ابراز کرد: سعدی در بوستان و گلستان با انتقاد از این رذیلت اخلاقی، گوشه‌هایی از مردم‌فریبی زاهدنمایان و ریاکاران زمان خود را برملا ساخته است و مردم را به آگاهی و شناخت و پیروی از نیک‌سیرتان مخلص و دوری از ریاکاران فرا می‌خواند تا از رهگذر آگاهی مردم، از رواج ریا جلوگیری کند.

مدیر پژوهشسرای دکتر برنا در شهرستان جهرم نیز در حاشیه مراسم رونمایی با خبرنگار ایرنا گفت: کتاب تزویر ستیزی در بوستان و گلستان به قلم فرهنگی بازنشسته منصوره ایروانی جهرمی وارد بازار کتاب شد.

علی اطهری افزود: موضوع این کتاب تجزیه و تحلیل اشعار تزویر ستیزی در بوستان و گلستان سعدی است.
وی ابراز کرد: این کتاب را انتشارات بونیز در ۹۰ صفحه چاپ و منتشر کرده است.

مراسم رونمایی از این کتاب با حضور پژوهشگران، اعضای کانون پیشکسوتان فرهنگی، انجمن ادبی پیشکسوتان و جمعی دیگر از ادب دوستان در پژوهش سرای دانش‌آموزی دکتر برنای جهرم برگزار شد.

شهرستان جهرم در ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

۹۹۱۰ / ‏‬ ۱۸۷۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !