وضعیت استهلاک برلیانس H220 در استفاده‌های طولانی مدت چگونه ارزیابی می‌شود؟


رسانه کلیک – برلیانس H220 یکی از خودروهای محبوب در بازار ایران است. در این مطلب به بررسی استهلاک این خودرو در بلندمدت می پردازیم. با توجه به شلوغی و ترافیکی که سال‌هاست گریبان گیر شهرهای بزرگ کشور شده است، دیگر داشتن خودروهای سدان و سایز بزرگ باعث افتخار نیست. بلکه در این شرایط برگ […] نوشته وضعیت استهلاک برلیانس H220 در استفاده‌های طولانی مدت...

رسانه کلیک – برلیانس H220 یکی از خودروهای محبوب در بازار ایران است. در این مطلب به بررسی استهلاک این خودرو در بلندمدت می پردازیم.

وضعیت استهلاک برلیانس H220 در استفاده‌های طولانی مدت چگونه ارزیابی می‌شود؟وضعیت استهلاک برلیانس H220 در استفاده‌های طولانی مدت چگونه ارزیابی می‌شود؟وضعیت استهلاک برلیانس H220 در استفاده‌های طولانی مدت چگونه ارزیابی می‌شود؟

با توجه به شلوغی و ترافیکی که سال‌هاست گریبان گیر شهرهای بزرگ کشور شده است، دیگر داشتن خودروهای سدان و سایز بزرگ باعث افتخار نیست. بلکه در این شرایط برگ برنده دست افرادی است که به سراغ خرید خودروهای هاچ بک و کوچک می‌روند. چراکه رانندگی با این خودروها در مسیرهای پرترافیک و یا خیابان‌ها و کوچه‌های تنگ شهر بسیار راحت‌تر از مدل‌های سدان و یا شاسی‌بلند است. ازاین‌رو خریداران نسل جدید، برای مصارف شهری خود به سراغ خرید خودروهای هاچ بک می‌روند. تا دهه قبل اگر قصد خرید یک خودرو هاچ بک را داشتید انتخاب‌های زیادی پیش روی شما نبود و باید از میان چند گزینه محدود انتخاب خود را نهایی می‌کردید. اما حال با ورود برندهای گوناگون چینی بازار هاچ بک‌ها در ایران نیز سامان گرفته است. هرچند برندهای چینی کیفیت برندهایی مانند کیا، تویوتا و هیوندای را ندارند، اما بازهم با توجه به قیمت و عملکرد، برای مصارف شهری انتخاب خوبی هستند.

وضعیت استهلاک برلیانس H220 در استفاده‌های طولانی مدت چگونه ارزیابی می‌شود؟

در میان خودروهای هاچ بک موجود در بازار برلیانسh220 یکی از خودروهایی است که از توانسته رقبای ایرانی خود را کنار زند و در خیابان‌های شهرهای بزرگ را تصاحب کند. اما نکته بسیار مهمی که در خرید این خودروها به‌عنوان خودروهای شهری و اقتصادی حائز اهمیت است، استهلاک آن‌ها است. در ادامه قصد داریم میزان استهلاک برلیانسh220 را در طول استفاده‌های طولانی مدت بررسی کنیم.

استهلاک خودرو به چه عواملی بستگی دارد؟

قبل از این‌که به میزان مستهلک شدن قطعات برلیانسh220 بپردازم، بهتر است ابتدا توضیح مختصری درباره عواملی که باعث استهلاک خودروها می‌شوند بدهیم. استهلاک یک خودرو یا میزان ناپایداری کیفیت آن تا حد زیادی به کیفیت قطعات خودرو موردنظر بازمی‌گردد. همان‌طور که می‌دانید میزان استهلاک خودرو در قیمت‌گذاری خودروهای دست‌دوم نیز تأثیر دارد. بنابراین هرچه میزان استهلاک یک خودرو بیشتر باشد افت قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.(البته استهلاک تنها یکی از عوامل تأثیرگذار در قیمت خودروهای دست‌دوم است). هر دو این موضوعات نشان‌دهنده کیفیت پایین قطعات خودرو است. کیفیت قطعات اصلی مانند موتور، گیربکس، کلاچ، سیستم تعلیق، ترمزها و بسیاری دیگر در فرسوده‌شدن خودرو در استفاده‌های طولانی مدت اهمیت بسیاری دارد.

به همین دلیل نیز خودروهای تولیدشده توسط برندهای مشهوری مانند بی ام و یا تویوتا حتی در حالت دست‌دوم نیز استهلاک بسیار کم و ارزش خرید بالایی دارند. اما در مورد خودروهای چینی موجود در بازار ایران مخصوصاً برلیانسh220 که در این مطلب مورد هدف بحث ما قرار دارد، باید دید که این فاکتور چگونه ارزیابی می‌شود؟ در ادامه مقاله به توضیح این موضوع خواهیم پرداخت.

وضعیت استهلاک برلیانس H220 در استفاده‌های طولانی مدت چگونه ارزیابی می‌شود؟

استهلاک برلیانسh220

برلیانس یکی از معدود برندهای چینی است که توانسته با همکاری کمپانی‌های اروپایی کیفیت قطعات خود را به میزان قابل قبولی بالا ببرد. هرچند کیفیت این قطعات هنوز هم با برندهای آلمانی و ژاپنی قابل‌مقایسه نیست اما توانسته در بازار خودرو ایران نسبت به تولیدات داخلی بهتر عمل کند. یکی از برتری‌های بارزی که خریدوفروش برلیانس h220 و سایر محصولات برلیانس نسبت به خودروهای تولید داخلی دارد، گیربکس این خودروهاست که از تکنولوژی‌های به‌روزتری در آن‌ها استفاده‌شده است. البته با توجه به تجربیات صاحبان این خودرو، گیربکس دستی عملکرد بهتری از گیربکس اتوماتیک دارد. درحالی‌که گیربکس اتوماتیک آن از سیستم مدرن AMT بهره می‌برد. اما انگار تولیدکنندگان و مونتاژکنندگان این خودرو نتوانسته‌اند این گیربکس اتوماتیک را به‌خوبی با موتور و دیگر اجزا هماهنگ کنند.

قطعات دیگر برلیانسH220 نیز در حدی است که برای مصارف روزانه و شهری کیفیت قابل قبولی دارد و می‌توان روی آن برای استفاده‌های طولانی مدت حساب باز کرد. البته باید به این نکته نیز توجه کنید که استهلاک خودرو و خرج‌های جانبی آن به نحوه استفاده شما از خودرو نیز بستگی دارد. اگر سعی کنید همواره در هنگام رانندگی به نکاتی که باعث آسیب کمتر به خودرو می‌شود توجه کنید قطعاً می‌توانید تا مدت زیادی بدون مشکل از خودرو خود استفاده کنید. این نکات هرچند زیر هستند اما در بلندمدت باعث بروز مشکل در خودرو خواهند شد.

یکی دیگر از مواردی که باعث شده مشتریان از خرید برلیانسH220 راضی باشند، استفاده از زنجیر تایم به‌جای تسمه تایم در این خودرو است. این موضوع خرج‌های جانبی مربوط به پارگی تسمه تایم و آسیب دیدن موتور را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و می‌توان آن را یکی از عوامل مؤثر در کاهش میزان استهلاک برلیانسH220 دانست.

سخن پایانی

مسلماً همه ما می‌دانیم که با خرید برلیانس h220 به‌عنوان یک خودرو چینی که توسط کمپانی سایپا مونتاژ می‌شود، نمی‌توان انتظار داشت که مانند خودروهای تویوتا سال‌ها بدون مشکل کار کند. اما همان‌طور که بالاتر نیز ذکر کردیم در مقایسه با خودروهای تولید داخل استهلاک کمتری دارد و اگر با دقت و مراقبت از این خودرو استفاده کنید، قطعاً خرج کمتری روی دستتان خواهد گذاشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...