بدهی بیمه سلامت به دانشگاه‌های دولتی و داروخانه‌ها/ در هزینه کرد دانشگاه‌ها نباید نظارت داشته باشیم


بدهی بیمه سلامت به دانشگاه‌های دولتی و داروخانه‌ها/ در هزینه کرد دانشگاه‌ها نباید نظارت داشته باشیم

موهبتی گفت: در حال حاضر بیمه سلامت به دانشگاه‌های دولتی و داروخانه‌ها و مراکز غیر دولتی 4 هزار و 800 میلیارد تومان بدهکار است.

بدهی بیمه سلامت به دانشگاه‌های دولتی و داروخانه‌ها/ در هزینه کرد دانشگاه‌ها نباید نظارت داشته باشیمبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، طاهر موهبتی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت صبح امروز در مراسم پایانی اولین رویداد هم اندیشی عرصه بیمه سلامت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علی رغم محدودیت اعتباری بیمه سلامت تمام توان خود را در راستای پرداخت به موقع به کار گرفته است و اواخر هفته گذشته ۷۰ درصد از بدهی دانشگاه‌ها در ماه اردیبهشت و ۳۰ درصد باقی مانده فروردین را پرداخت کرده است و چهارشنبه گذشته اعتبار منابع استان‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: داروخانه‌ها از حساسیت بیشتری نسبت به دانشگاه‌ها برخوردار هستند به همین دلیل بدهی داروخانه‌ها مربوط به ماه خرداد پرداخت شده است و در سال ۹۷ به دلیل استاندارد‌های مالی کماکان بیمه سلامت به بخش‌های مختلف بدهکار است و این بدهی از منابع دیگر پرداخت می‌شود.

موهبتی افزود: داروخانه‌ها طلب ۲ ماه و نیم از سال ۹۷ را همچنین بخش دولتی ۳ ماه و نیم طلب از سال گذشته را دریافت نکرده‌اند و در ۱۰ روز آینده ۵۰ درصد از بدهی فیزیوتراپی تصویر برداری پزشکان متخصص، فوق تخصص پاراکلینیک پرداخت می‌شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: بدهی اردیبهشت ماه بیمه روستاییان که شامل پزشک خانواده و نظام ارجاع بوده پرداخت و در آینده نزدیک نیز طلب خرداد بیمه شدگان روستایی نیز پرداخت می‌شود. سطح یک که همان روستاییان سراسر کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه کیفیت خدمت و مشتری مداری اصلی مهم در بیمه سلامت حساب می‌شود، ادامه داد: هر جا که خدمت به خوبی به مردم ارائه نشود نارضایتی مردم از سازمان‌های بیمه گر نمود پیدا می‌کند و ما سعی داریم با استفاده از آی تی پرداخت‌هایمان کیفی شود تا رضایت مردم به طور کامل جلب شود.

موهبتی افزود: دانشگاه‌ها شخصیتی حقوقی بوده و مستقل نیستند و بر اساس توافقی که انجام شده است بیمه سلامت دیگر به طور مستقیم با بیمارستان کار نمی‌کند و طرف قرار داد بیمه دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور است که این طرح دارای معایب و محاسن زیادی است که به طور کلی محاسن آن بیشتر از معایب آن است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: از لحاظ قانونی ما در هزینه کرد دانشگاه‌ها هیچ گونه نظارتی نباید داشته باشیم، زیرا دانشگاه‌ها خودشان مدیر مالی و حسابرس دارند.

وی گفت: در حال حاضر بیمه سلامت به دانشگاه‌های دولتی و داروخانه‌ها و مراکز غیر دولتی ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بدهکار است.

بیشتر بخوانید: افزایش ثروت به کمک نیروی انسانی

موهبتی ادامه داد: نیروی انسانی تاثیر زیادی بر روی فرایند‌های مختلف دارند و نظرات افراد در مدیریت نقش مهمی را ایفا می‌کند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: راهنما‌های بالینی و نحوه اجرای آن به وسیله وزارت بهداشت ابلاغ شده است و استفاده از نظرات نیروی انسانی می‌تواند باعث افزایش بازدهی می‌شود و در این راستا بیمه سلامت از نظرات کارشناسان استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: بیمه رایگان مبتنی بر ارزیابی وسیع است و به دلیل نداشتن دسترسی به اطلاعات مردم در یک برهه‌ای از زمان این مسئله محقق نشده است و اساس کار بیمه رایگان ویژه افراد نیازمند است.

موهبتی یادآوری کرد: استفاده از خرد جمعی و افزایش میزان مشارکت افراد باعث می‌شود که بیمه سلامت محصولات خوبی را ارائه دهد و باز هم می‌گویم که ما مدیون خرد جمعی هستیم و ایده‌هایی که امروز در هم اندیشی مطرح شده بود بحث کارت هوشمند بود.

انتهای پیام/

خبر خوش برای داروخانه ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...