فرمول میوه‌ای برای افزایش وزن


فرمول میوه‌ای برای افزایش وزن

آرمان- برای برخی افراد، افزایش وزن یا ساخت ماهیچه می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.اگرچه میوه‌ها به‌طور معمول نخستین گروه از موادغذایی نیستند که برای برای افزایش حجم بدن مدنظر قرار می‌گیرند، برخی از آنها می‌توانند کالری اضافه برای افزایش وزن را در اختیار بدن قرار دهند.میوه‌ها حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز هستند که به پشتیبانی از سلامت انسان کمک می‌کنند.در ادامه با میوه‌های پرکالری که می‌توانند به افزایش وزن کمک کنند، بیشتر آشنا می‌شوید.اگرچه بیشتر میوه‌ها کالری کمی دارند، بسیاری از آنها می‌توانند به واسطه محتوای کربوهیدرات و چربی زیاد خود به افزایش وزن کمک کنند. میوه‌های تازه که می‌توانند به افزایش وزن کمک کنند، شامل موارد زیر می‌شوند:

موز

موز انتخابی عالی برای افزایش وزن است. این میوه نه تنها مغذی است، بلکه منبع عالی کربوهیدرات‌ها و کالری است.موز حاوی بسیاری از ریزمغذی‌های دیگر است.به‌طور خاص، موزهای سبز سرشار از نشاسته مقاوم هستند که به‌صورت گوارش نشده از دستگاه گوارش عبور می‌کند. پژوهش‌ها نشاسته مقاوم را با ارتقا سلامت روده پیوند داده‌اند.

خرما

خرما میوه‌ای استوانه‌ای شکل و کوچک است که از درخت نخل به دست می‌آید.خرما به‌طور معمول به شکل خشک شده به فروش می‌رسد و سرشار از مواد مغذی است.همچنین، خرما منبع خوبی برای مس، منگنز، آهن و ویتامین B6 است.خرمای پرشده با کره بادام یا تکه‌های نارگیل میان وعده‌ای پر کالری و سالم را شکل می‌دهد.

میوه‌های خشک شده

میوه‌های خشک شده تقریبا تمام محتوای آب خود را طی روش‌های مختلف خشک کردن از دست داده‌اند.آنچه باقی مانده است، یک میان وعده سرشار از انرژی است که برخلاف اندازه کوچک بسیار مغذی است. بنابر ارزیابی‌های صورت گرفته، میوه خشک شده دارای سه تا پنج برابر محتوای ریزمغذی‌های بیشتر نسبت به میوه تازه است.

نارگیل

نارگیل میوه‌ای با فواید سلامت مختلف است.همچنین، نارگیل منبع خوبی برای دریافت کالری است زیرا حاوی چربی زیاد و سطوح متوسط کربوهیدرات است.گوشت میوه نارگیل سرشار از مواد معدنی مهم دیگر، از جمله فسفر و مس نیز است.

برگه زردآلو

زردآلو میوه‌ای خوشمزه است که هم به‌صورت تازه و هم به‌صورت خشک شده قابل استفاده است.برگه زردآلو منبع خوبی برای بتاکاروتن، لوتئین، و زیزانتین محسوب می‌شود که رنگدانه‌هایی مفید برای سلامت چشم هستند.

آووکادو

آووکادو از محتوای مواد مغذی چشمگیری برخوردار است.همچنین، این میوه پرکالری و حاوی چربی‌های سالم است که آن را به گزینه‌ای عالی برای افرادی که در پی افزایش وزن خود هستند، تبدیل می‌کند.همچنین، آووکادو سرشار از ریزمغذی‌های دیگر، از جمله پتاسیم و ویتامین‌های C، B6 و B5 است.

برگه آلو

برگه آلو از خشک‌کردن آلو به‌دست می‌آید.برگه آلو به‌واسطه توانایی خود در تسکین یبوست نیز مشهور است.محتوای فیبر این خوراکی می‌تواند به افزایش حجم مدفوع و تسریع عبور آن از روده کمک کند.برگه آلو از طول عمر بالایی برای نگهداری برخوردار است و به روش‌های مختلف می‌توانید آن را به رژیم غذایی اضافه کنید.

انبه

انبه میوه‌ای خوشمزه و شیرین است که از محتوای مواد مغذی قابل توجهی سود می‌برد.همانند موز، انبه نیز منبع خوبی برای کالری است که بیشتر از کربوهیدرات سرچشمه می‌گیرد.افزون بر این، انبه منبع خوبی برای مس، برخی ویتامین‌های B، و ویتامین‌های A و E است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل