اجرای برنامه های نشاط آور تنها با تخصیص اعتبار محقق نمی شود


اجرای برنامه های نشاط آور تنها با تخصیص اعتبار محقق نمی شود

تربت حیدریه - ایرنا - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تربت حیدریه با بیان اینکه تحقق برنامه های نشاط آور و کاهش آسیب های اجتماعی تنها با تخصیص اعتبار محقق نمی شود گفت: در کلان قضیه، موفقیت این برنامه ها نیازمند توان و لیاقت مدیریتی مسئولان دستگاههای اجرایی ذیربط است.

سید علی موسوی روز یکشنبه در جلسه شورای اجتماعی تربت حیدریه افزود: این بدان معناست که دستگاههای ذیربط برای اجرای برنامه های خود نباید منتظر بودجه های کلان باشند.
وی اظهار داشت: طبق قانون، کارکنان دولت می توانند در طول روز یک ساعت به انجام حرکات ورزشی مشغول شوند که این امر هم برای تقویت روحیه نشاط و هم تضمین سلامتی شان مفید است و تمام کارکنان دستگاههای اجرایی باید از این قانون استفاده مطلوب کنند.
رئیس اداره بهزیستی تربت حیدریه نیز با بیان اینکه این نهاد حمایتی هم اکنون پنج هزار معلول را زیر پوشش دارد افزود: هفت هزار مددجو نیز زیر پوشش بهزیستی این شهرستان هستند که با احتساب اعضای خانواده آنها ۲۱ هزار نفر را شامل می شوند.
زهره اقبال نیا افزود: از آنجایی که مراجعه کنندگان به این نهاد، افرادی با حالت غم و اندوه و به همراه مشکلات متعدد هستند کارکنان بهزیستی تربت حیدریه در هر روز باید پای صحبت تعداد زیادی از این افراد بنشیند که به واسطه حس نوع دوستی، تنها همین شنیدن واگویه ها، باعث شده کارکنان این نهاد حمایتی نیز دچار افسردگی شغلی شوند.
رئیس اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه نیز گفت: یکی از مهمترین کمبودهای ما در حوزه ورزش، فقدان فضاهای ورزشی مجهز است.
سیدحمیدرضا امینی افزود: هر چند ساختن مدرسه و مسجد برای فرزندان این خطه اهمیت دارد اما شایسته است افراد خیر به فکر سلامت جسمی فرزندانشان نیز باشند و در زمینه ساخت اماکن ورزشی نیز با ما همکاری کنند.
وی ادامه داد: در حالی که در برخی روستاهای تربت حیدریه حتی یک سالن ورزشی وجود ندارد شاهدیم که در همین روستاهای کوچک چند مسجد ساخته شده است و این بدان خاطر است که جامعه ما هنوز به ورزش به عنوان یک بازی و تفریح نگاه می کند در حالی که امروز ورزش به یک پدیده نوظهور سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تبدیل شده است.
او با بیان اینکه پرهیز از موازی کاری و ارائه برنامه هایی که جنبه کاربردی و اجرایی داشته باشند بسیار مهم و ضروری است افزود: در حالی که در دیگر شهرهای استان جاده سلامت اجرایی شده است اما در تربت حیدریه با وجودی که مسیر تعیین و طرح آن نیز ارائه شده است اما هنوز جاده سلامت نداریم.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

۷۰۷۹/۶۱۲۱/‏۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران