چالدران آماده میزبانی آیین مذهبی باداراک


چالدران آماده میزبانی آیین مذهبی باداراک

ارومیه - ایرنا - فرماندار چالدران گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری شصت و پنجمین آیین مذهبی باداراک در این شهرستان اندیشیده شده است.

حسن محمدزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد درمانگاه سیار و استقرار گروه امداد و نجات جاده ای، آتش نشانی، راهداری و پلیس راه در زمان برگزاری این مراسم و راه اندازی غرفه های سیار برای فروش مواد غذایی مورد نیاز زائران از جمله تمهیدات اتخاذ شده برای برگزاری این آیین است.

وی ادامه داد: درهنگام برگزاری مراسم ۲ آمبولانس از سوی هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان با پنج نفر کارشناس پزشکی در منطقه مستقر می شود.

وی اضافه کرد: همچنین برای نظارت بر ذبح دام‌های قربانی اکیپی از دامپزشکی نیز در محل حضور داشته و بر ذبح قربانی ها نظارت خواهند کرد.

فرماندار چالدران اظهار داشت: امسال نیز حدود پنج هزار نفر در این آیین مذهبی حضور خواهند یافت.

آیین مذهبی باداراک از سوم تا پنجم مرداد سال جاری در قره کلیسای چالدران برگزار می شود.

برگزاری آیین مذهبی ارامنه جهان همه ساله در ایران ضمن اینکه نشان دهنده زندگی مسالمت آمیز اقوام و ادیان مختلف در ایران و آذربایجان غربی است، صلح و دوستی ایرانیان را به تصویر می کشد.

مراسم سالانه مذهبی ارامنه جهان تحت عنوان باداراک همه ساله در کلیسای تاریخی تاتائوس مقدس ‘قره کلیسا’ در شهرستان چالدران برگزار می‌شود.

در این مراسم ارامنه دیگر کشورهای جهان از جمله ارمنستان، سوریه، لبنان، هلند، فرانسه، اتریش، آلمان، کانادا و دیگر کشورها نیز شرکت می کنند.

ارامنه ایران و جهان در این مراسم با اعمالی همچون راز و نیاز به درگاه خداوند، قربانی کردن و غسل تعمید دادن به نوزادان خود در قالب مراسم باداراک یا عشای ربانی این روز را گرامی می دارند.

در طول این مدت زائران قره کلیسا اعمال خاص این کلیسا را شامل روشن کردن شمع، راز و نیاز با خدا، غسل تعمید نوزادان و قربانی کردن گوسفندان را به جای می آورند و با انجام این اعمال از خداوند بزرگ طلب رحمت و مغفرت گناهان را می کنند.

قره کلیسا یا کلیسای تاتائوس یکی از زیباترین آثار تاریخی واقع در شمال آذربایجان غربی است که نظر هر گردشگری را با معماری بی نظیرش به خود جلب می کند.

این کلیسا قدیمی ترین کلیسای عالم مسیحیت به شمار می رود و قدمت آن به قرن های هفتم و دوازدهم میلادی می رسد.

قره کلیسا که در بین ارامنه جهان به تاده مقدس معروف است در ۲۰ کیلومتری شمال شرق چالدران و بر روی مزار تاتائوس حواری حضرت مسیح (ع) احداث شده است.

امسال قره کلیسا میزبان شصت و پنجمین مراسم مذهبی باداراک خواهد شد.

۸۱۳۵/‌۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند