ازدواج شیرین، ازدواجی صمیمانه است/ با شادی و میهمانی موافقیم، با اسراف نه


ازدواج شیرین، ازدواجی صمیمانه است/ با شادی و میهمانی موافقیم، با اسراف نه

گروه اجتماعی ــ امام‌جمعه فردیس با تأکید بر اینکه باید شرایط ازدواج آسان را در جامعه فراهم کنیم، گفت: تجملات برای جامعه، مضر است، ما مخالف شادی و مهمانی نیستیم اما با اسراف موافق نیستیم.

ازدواج شیرین، ازدواجی صمیمانه است/ با شادی و میهمانی موافقیم، با اسراف نه

حجت‌الاسلام علی‌اکبر ایمانی، امام‌جمعه فردیس در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) اصرار داشتند که جوان‌ها زود ازدواج کنند البته با میل ‌و ‌اختیار خودشان، نه این‌که دیگران برایشان تصمیم بگیرند، ما هم باید در جامعه‌ ‌این مهم را رواج دهیم.

وی افزود: خداوند متعال ازدواج را یک ارزش قرار داد، یعنی کسی که ازدواج نمی‌کند خود را از این ارزش محروم کرده است.

امام‌جمعه فردیس با اشاره به این‌که در اسلام تشکیل خانواده یک فریضه است، گفت: خانواده، کلمه طیبه است، کلمه طیبه هم خاصیتش این است که وقتی یک جایی به وجود آمد، مرتب از خود برکت و نیکی می‌تراود و به پیرامونش نفوذ می‌دهد.

ایمانی اضافه کرد: همچنان که بدن انسان از سلول‌ تشکیل شده و نابودی و فساد و بیماری سلول‌ها به طور قهری و طبیعی اگر توسعه پیدا کند به جاهای خطرناکی برای کل بدن انسان منتهی می‌شود، همین طور جامعه هم از سلول‌هایی تشکیل شده، که این سلول‌ها خانواده‌‌اند. هر خانواده‌ای یکی از سلول‌های پیکره‌ و بدنه اجتماع است.

امام جمعه فردیس بیان کرد: اگر در جامعه‌ای خانواده مستحکم شد و زن و شوهر حقوق یکدیگر را رعایت کردند و با هم اخلاق خوش داشته و سازگاری کردند و با همکاری هم مشکلات را برطرف و فرزندان را تربیت کردند، جامعه‌ای که این‌طور خانواده‌ها را داشته باشد، به صلاح خواهد رسید و نجات پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: پیوند ازدواج و زناشویی، یکی از نعمت‌های بزرگ الهی و یکی از اسرار آفرینش بوده و نیز یکی از موجبات بقا و ماندگاری و صحت و صلاح جوامع است.

امام‌جمعه فردیس با اشاره به اینکه تشکیل بنای خانواده، یک نیاز اجتماعی است، افزود: تشکیل خانواده اگر به شکل سالمی صورت بگیرد و اخلاق حاکم بر زوجین، صحیح و منطقی و منطبق با اصول شرع و نیز با آنچه که خداوند معین فرموده، باشد ‌پایه اصلاح جامعه بوده و پایه سعادت همه افراد جامعه است.

ایمانی اظهار کرد: اگر چنانچه کسی به خاطر مال و جمال ازدواج کند، طبق روایت ممکن است خدای متعال مال و جمال را به او بدهد و ممکن هم هست که ندهد اما اگر برای تقوا و عفاف قدم بگذارد و ازدواج بکند، خدای متعال به او مال هم خواهد داد، جمال هم خواهد داد.

وی در ادامه بر ضرورت ترویج ازدواج آسان در جامعه تأکید کرد و گفت: تجملات برای یک جامعه، مضر است. ما مخالف شادی و مهمانی نیستیم اما با اسراف موافق نیستیم، آن کسانی که با تجملات مخالفت می‌کنند، معنایش این نیست که از لذت‌ها و خوشی‌هایش بی‌اطلاعند، بلکه آن را کاری مضر برای جامعه می‌دانند، البته در حد معقول و متداول ایرادی ندارد اما وقتی که همین‌طور مرتب پای رقابت و مسابقه به میان آمد، از حد خودش تجاوز می‌کند و به جاهای دیگر می‌رود.

امام‌جمعه فردیس در پایان با اشاره به این‌که این‌ هتل‌ها و سالن‌های پرخرج، ازدواج را شیرین نمی‌کند، افزود: ازدواج شیرین، آن ازدواجی‌ نیست که در آن خرج بسیار می‌شود و اسراف زیاد در آن صورت می‌گیرد، ازدواج شیرین، ازدواجی صمیمانه است، صمیمانه که بود، ازدواجی شیرین می‌شود ولو این‌که مختصر باشد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته