مسجد اولویت پیوست فرهنگی دستگاه‌ها باشد/«بچه‌های محراب» نهادها را به مساجد مرتبط کرد


مسجد اولویت پیوست فرهنگی دستگاه‌ها باشد/«بچه‌های محراب» نهادها را به مساجد مرتبط کرد

حجت‌‌الاسلام مقدسی با بیان‌اینکه تمامی دستگاه‌ها باید در پیوست فرهنگی خود به مساجد توجه ویژه داشته باشند، گفت: برگزاری جشنواره «بچه‌های محراب» و تقدیر از مکبران و موذنان مساجد و مدارس توانسته ارتباط دستگاه‌ها با مساجد را افزایش دهد.

حجت‌ الاسلام والمسلمین «محمدحسن مقدسی پور حاجی آبادی» در گفت ‌و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌ های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه انقلاب اسلامی موجب احیای بسیاری از کارکردهای مساجد شد، اظهار کرد: حضور مسئولان در رده های مختلف مدیریتی در مساجد یکی از مهم ترین کارکردهای احیا شده است به طوری که اخیرا و پس از سال ها رئیس قوه قضائیه در مراسم فرهنگی یکی از مساجد شهر تهران حاضر شد. امیدواریم این روند از سوی این مسئول و سایر مدیران عالی رتبه کشور ادامه یابد.

امام جماعت مسجد شهید بهشتی (واقع در تهران، بزرگراه شهید محلاتی، خیابان نبرد شمالی) یادآور شد: جشنواره ها و همایش های مختلف فرهنگی و هنری که از سوی دستگاه های مختلف برگزار می شوند نیز توانسته ارتباط این دستگاه ها با مساجد را افزایش دهد که جشنواره بچه ‌های محراب از جمله آنها است.

وی افزود: اختتامیه چهارمین جشنواره بچه ‌های محراب، 26 تیر ماه و با هدف تقدیر از مکبران و موذنان مساجد و مدارس در مسجد شهید بهشتی برگزار شد که طی آن از ۱۰ موذن و مکبر منتخب تقدیر به عمل آمد. جالب این است مسئولان برگزاری این جشنواره برای کسانی که در مساجد تکبیر یا اذان می گویند امتیاز بیشتری درنظر گرفتند.

مقدسی حاجی آبادی اضافه کرد: برنامه هایی مانند جشنواره بچه ‌های محراب که محدود به مساجد نمی شود بلکه موذنان و مکبران مدارس را نیز شامل می شود، می تواند زمینه تقویت اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه را نیز فراهم کند. در واقع حلقه های مفقوده کشور در زمینه ارتباط نهادهای مختلف فرهنگی و علمی با یکدیگر از طریق برگزاری چنین جشنواره هایی رفع می شوند.

وی ادامه داد: طی چند سال اخیر به ویژه پس از دیدار ائمه جماعات مساجد تهران با مقام معظم رهبری در سال 1395 و تاکید معم له درخصوص نقش محوری مساجد در گسترش فرهنگ دینی و باورهای انقلابی و مقابله با آسیب های اجتماعی و همچنین به کار بردن تعبیر مسجد، هسته مقاومت فرهنگی و پایگاه فعالیت های اجتماعی، نگاه مسئولان برخی از دستگاه ها نسبت به مساجد تغییر یافت به طوری که توجه بیشتری به این خانه های خدا در برنامه ریزی های خود قائل شده اند.

امام جماعت مسجد شهید بهشتی تاکید کرد: این رویکرد باید فراگیرتر شود طوری که کلیه دستگاه های کشور در پیوست فرهنگی برنامه های خود توجه ویژه به مساجد نیز داشته باشند کاری که مدیران شهری تهران در اجرای جشنواره بچه ‌های محراب انجام داده اند.

به گزارش خبرنگار شبستان، امسال برای اولین بار کودکان و نوجوانان از طریق فضای مجازی در جشنواره بچه های محراب شرکت کردند. کودکان ۸ تا ۱۲ ساله در رشته مکبری و نوجوانان ۱۲ تا ۱۶ ساله در رشته مؤذنی برای حضور در این جشنواره، پس از تهیه فیلم از مکبری و اذان ‌گویی در مسجد، مدرسه یا محل سکونت خود، با کمک والدین خود از طریق فضای وب یا دنبال کردن صفحه اینستاگرام «بچه‌های محراب» به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند و اگر فیلم ارسالی در مسجد تهیه ‌شده بود در ارزیابی، امتیاز بالاتری دریافت می کرد. این جشنواره با تجلیل از برگزیدگان خود در مسجد شهید بهشتی به کار خود در چهارمین دوره پایان داد.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول