دیگر سوانح مشابه سقوط هواپیمای باری در فرودگاه فتح رخ نخواهد داد


دیگر سوانح مشابه سقوط هواپیمای باری در فرودگاه فتح رخ نخواهد داد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح رادار ثانویه برای تکمیل پوشش راداری پایتخت و اطراف آن، گفت: با نصب این رادار، برج مراقبت مهرآباد امکان پوشش همه باندهای اطراف تهران را دارا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی امروز یکشنبه ۳۰ تیرماه ۹۸ در مراسم افتتاح مرکز عملیات ایمنی و اضطراری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، با بیان اینکه رعایت ایمنی همواره در موارد قانونی ذکر شده است، گفت: در هنگام بهره برداری نیازمند پایش قوی آن با استفاده از یک سیستم مانیتورینگ بوده ایم که امروز به بهره برداری رسید، بر این اساس، شاهد اقدام راهبردی وزارت راه و شهرسازی در جهت پیاده سازی برنامه های ارتقا ایمنی و پوشش حداکثری راداری پروازها از پارکینگ تا مقصد هستیم.

وی ادامه داد: با استفاده از این سیستم مانیتورینگ و ایمنی راداری، می توانیم ایمنی پرواز را به حداکثر رسانده و سطح مراقبت پرواز در فرودگاه های کشور را به سطح مورد نظر سازمان جهانی هوانوردی (ایکائو) ارتقا دهیم.

اسلامی با بیان اینکه مزاحمت های دشمنان نتوانست مسیر ما را در رشد، تعالی و توسعه تکنولوژیکی متوقف کند، گفت: با استفاده از این مانیتورینگ ایمنی می توانیم تا پایان سال، در تمام فرودگاهها علاوه بر مانیتورینگ سطوح پروازی، پایش رادارهای اولیه و ثانویه، ایجاد روت های پروازی جدید، کاهش هزینه های تقرب پرواز و نشست و برخاست هواپیما شاهد باشیم.

وزیر راه و شهرسازی، برد رادار افتتاح شده در مرکز راداری تهران را ۴۰۰ کیلومتر در منطقه پایتخت و شمال کشور عنوان کرد و گفت: این رادارها تا جنوب اصفهان و ارتفاع ۳۰ هزار پایی را پایش می کند، ضمن اینکه سیستم ناوبری ما در برج مراقبت تهران نیز، این قابلیت را دارد که تمام باندهای فرودگاهی اطراف پایتخت را تحت پوشش خود داشته باشد؛ بنابراین می توانیم از بروز و تکرار سوانح هوایی خصوصاً سانحه سال گذشته که به دلیل اشتباه در تشخیص باند فروگاه پیام و فتح رخ داد، جلوگیری کنیم.


به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی امروز یکشنبه ۳۰ تیرماه ۹۸ در مراسم افتتاح مرکز عملیات ایمنی و اضطراری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، با بیان اینکه رعایت ایمنی همواره در موارد قانونی ذکر شده است، گفت: در هنگام بهره برداری نیازمند پایش قوی آن با استفاده از یک سیستم مانیتورینگ بوده ایم که امروز به بهره برداری رسید، بر این اساس، شاهد اقدام راهبردی وزارت راه و شهرسازی در جهت پیاده سازی برنامه های ارتقا ایمنی و پوشش حداکثری راداری پروازها از پارکینگ تا مقصد هستیم.

وی ادامه داد: با استفاده از این سیستم مانیتورینگ و ایمنی راداری، می توانیم ایمنی پرواز را به حداکثر رسانده و سطح مراقبت پرواز در فرودگاه های کشور را به سطح مورد نظر سازمان جهانی هوانوردی (ایکائو) ارتقا دهیم.

اسلامی با بیان اینکه مزاحمت های دشمنان نتوانست مسیر ما را در رشد، تعالی و توسعه تکنولوژیکی متوقف کند، گفت: با استفاده از این مانیتورینگ ایمنی می توانیم تا پایان سال، در تمام فرودگاهها علاوه بر مانیتورینگ سطوح پروازی، پایش رادارهای اولیه و ثانویه، ایجاد روت های پروازی جدید، کاهش هزینه های تقرب پرواز و نشست و برخاست هواپیما شاهد باشیم.

وزیر راه و شهرسازی، برد رادار افتتاح شده در مرکز راداری تهران را ۴۰۰ کیلومتر در منطقه پایتخت و شمال کشور عنوان کرد و گفت: این رادارها تا جنوب اصفهان و ارتفاع ۳۰ هزار پایی را پایش می کند، ضمن اینکه سیستم ناوبری ما در برج مراقبت تهران نیز، این قابلیت را دارد که تمام باندهای فرودگاهی اطراف پایتخت را تحت پوشش خود داشته باشد؛ بنابراین می توانیم از بروز و تکرار سوانح هوایی خصوصاً سانحه سال گذشته که به دلیل اشتباه در تشخیص باند فروگاه پیام و فتح رخ داد، جلوگیری کنیم.

کد خبر 4672175

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حِسِ زیبا