لازمه توسعه مهریز واگذاری امور به نهادهای مردمی است


لازمه توسعه مهریز واگذاری امور به نهادهای مردمی است

یزد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری مهریز گفت: لازمه توسعه پایدار این شهرستان در گرو واگذاری بسیاری از امور به مردم و تشکل‌های غیردولتی است

محمدجواد برزگر روز یکشنبه در جلسه مسئولان سازمان‌های مردم نهاد (سمن ها) افزود: ایجاد بستر مناسب برای مشارکت هرچه بیشتر مردم در امور مختلف بخشی از اهداف دولت تدبیر و امید در واگذاری امور است.

وی ادامه داد: این سازمان‌ها بر اساس نیازهای موجود جامعه و درک مردم از مسائل و مشکلات تشکیل می‌شود و با رصد مسائل فرهنگی و اجتماعی به صورت داوطلبانه فعالیت می‌کنند.

این مسئول حوزه سیاسی شهرستان اضافه کرد: اگر می‌خواهیم توسعه پایدار شکل بگیرد باید زمینه مشارکت مردم را باید فراهم بیشتر فراهم کنیم و مهم‌ترین زمینه برای حضور آنها تشکل‌های مردمی ست.

برزگر اضافه کرد: دولت تدبیر و امید به بهره مندی از ظرفیت‌های اجتماعی اعتقاد دارد و باید با ایجاد شرایط مناسب، فعالیت سمن‌ها را قانونمند کنیم.

معاون فرمانداری مهریز، سیاست اصلی دولت در حوزه اجتماعی را ارتقای مشارکت عمومی عنوان کرد و گفت: هدف دولت تقویت، توسعه، توانمندی و نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد است تا با برطرف کردن موانع زمینه تشکیل و گسترش آنها فراهم شود.

شهرستان مهریز ۸۰ سمن دارد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلفات کی یف در محور دونتسک جنوبی نزدیک به صد نفر رسیده است