لازمه توسعه مهریز واگذاری امور به نهادهای مردمی است


لازمه توسعه مهریز واگذاری امور به نهادهای مردمی است

یزد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری مهریز گفت: لازمه توسعه پایدار این شهرستان در گرو واگذاری بسیاری از امور به مردم و تشکل‌های غیردولتی است

محمدجواد برزگر روز یکشنبه در جلسه مسئولان سازمان‌های مردم نهاد (سمن ها) افزود: ایجاد بستر مناسب برای مشارکت هرچه بیشتر مردم در امور مختلف بخشی از اهداف دولت تدبیر و امید در واگذاری امور است.

وی ادامه داد: این سازمان‌ها بر اساس نیازهای موجود جامعه و درک مردم از مسائل و مشکلات تشکیل می‌شود و با رصد مسائل فرهنگی و اجتماعی به صورت داوطلبانه فعالیت می‌کنند.

این مسئول حوزه سیاسی شهرستان اضافه کرد: اگر می‌خواهیم توسعه پایدار شکل بگیرد باید زمینه مشارکت مردم را باید فراهم بیشتر فراهم کنیم و مهم‌ترین زمینه برای حضور آنها تشکل‌های مردمی ست.

برزگر اضافه کرد: دولت تدبیر و امید به بهره مندی از ظرفیت‌های اجتماعی اعتقاد دارد و باید با ایجاد شرایط مناسب، فعالیت سمن‌ها را قانونمند کنیم.

معاون فرمانداری مهریز، سیاست اصلی دولت در حوزه اجتماعی را ارتقای مشارکت عمومی عنوان کرد و گفت: هدف دولت تقویت، توسعه، توانمندی و نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد است تا با برطرف کردن موانع زمینه تشکیل و گسترش آنها فراهم شود.

شهرستان مهریز ۸۰ سمن دارد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش