تعزیرات حکومتی از تاثیرگذارترین نهادها در خنثی سازی آثار تحریم است


تعزیرات حکومتی از تاثیرگذارترین نهادها در خنثی سازی آثار تحریم است

ایلام- ایرنا- معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: سازمان تعزیرات حکومتی با توجه به نقَش آن در تنظیم بازار و قیمت ها می تواند از تاثیرگذارترین سازمان ها در خنثی سازی آثار تحریم های اقتصادی دشمن باشد.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام اظهار داشت: این استان با داشتن ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق پاشنه آشیل قاچاق کالا و ارز است که سبب وسوسه اخلالگران اقتصادی می شود و تعزیرات باید در این راه نهایت تلاش خود را ۲ چندان کند.

وی با بیان اینکه مدیر جدید باید مشکلات مربوط به حوزه خود را بطور جدی بررسی و به حداقل برساند، گفت: امروز یکی از چالش های اساسی ما گرانی در جامعه است که با توجه به شرایط اقتصادی خاص باید با همدلی و انسجام تلاش کنیم از این مرحله سخت عبور کرده و کسی را مقصر جلوه ندهیم.

نوذری افزود: با توجه به شرایط خاص کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم که یکی از استراتژی های نظام استکبار جهانی جنگ رو در رو نیست بلکه هدف قرار دادن توان کشور از لحاظ اقتصادی و زیرساخت هاست.

وی یادآور شد: امروز ایلام در یک مسیر جهش زا برای توسعه قرار گرفته و اگر بتوانیم حرکت اثرگذاری داشته باشیم، همانطور که در سال های قبل توانستیم از کشور دفاع کنیم، اکنون می توانیم با همدلی و همکاری مردم استان و مجموعه مدیران برای خروج از رکود تلاش کنیم.

نوذری با بیان اینکه فشار اقتصادی بخصوص در زمینه معیشت بر مردم زیاد است، گفت: سیستم بانکی و مالی خاکریز نظام اقتصادی هر کشور است که آمریکا با خروج خود از برجام فشارها و تحریم های اقتصادی سختی را بر کشور حاکم کرده و سعی در خسته کردن مردم و تضعیف بازار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به کنگره عظیم اربعین اشاره کرد و گفت: سال گذشته ایلام میزبان ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر بوده و امسال با توجه به لغو روادید پیش بینی می شود این تعداد چندین برابر شود که باید مسئولان استان منسجم تر و محکم تر با مخلان امنیت و گرانفروش و کم فروشی مبارزه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری ایلام تاکید کرد: کنگره اربعین اجتماعی جهانی است و مدیریت این کنگره عظیم با استان ایلام است.

مدیر کل حوزه ریاست و امور استان های سازمان تعزیرات حکومتی نیز در این آیین گفت: جایگاه مهم سازمان تعزیرات حکومتی در حوزه مبارزه با تخلفات پزشکی، تخلفات بهداشتی و مبارزه با قاچاق کالا که از وظایف و صلاحیت‌های ذاتی این سازمان است مشخص می شود.

علیرضا مرآتی نقش تعزیزات حکومتی را بسیار مهم و کلیدی خواند و بر مبارزه جدی با اخلالگران بازار تاکید کرد و افزود: باید در تنظیم بازار با جدیت بیشتر وارد شد و اخلال گران اقتصادی را شناسایی و با آنان مبارزه کرد.

وی یادآور شد: اگر با افراد سودجو مخل بازار مبارزه شود بسیاری از چالش های اقتصادی برطرف می شود.

مرآتی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی ابزاری است که نظام برای دولت با هدف نظارت و کنترل بازار ایجاد کرده، گفت: باید فعالیت سازمان تعزیرات حکومتی بر محور عدل و انصاف و در عین حال قاطع و کوبنده در مقابل افراد مخل و سودجو و نیز کسانی که با اخلال در بازار باعث تضعیف نظام می شوند، باشد.
وی افزود: رویکرد این سازمان باید به شکلی باشد که از مشارکت مردم در تنظیم بازار بیشتر استفاده شود و این امر باعث هم افزایی و توفیق بیشتر می شود.

وی تاکید کرد: امسال نگاه این سازمان نگاه حمایتی از تولید است و بیشترین توجه و تمرکز را به سمت تدابیر پیشگیرانه دارد.

به گزارش ایرنا، در آیینی با حضور معاون سیاسی، امنیتی استانداری ایلام، مدیر کل حوزه ریاست سازمان تعزیرات حکومتی و امور استان ها، رئیس دادگستری استان ایلام و برخی دیگر از مسئولان از زحمات نعمت اله بیرانوندی تقدیر و علیرضا لطفی علی آبادی بعنوان مدیر کل تعزیرات حکومتی ایلام منصوب شد.

۷۱۸۰/‏۶۱۱۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین دلیل برای بازیگر شدن پردیس پورعابدینی + بیوگرافی فرشته سریال گناه و عکس هایش