بیش از 80 درصد جمعیت کانون های مساجد را جوانان تشکیل می دهند


بیش از 80 درصد جمعیت کانون های مساجد را جوانان تشکیل می دهند

حجت الاسلام ارزانی گفت: با توجه به اینکه بیش از 80 درصد جمعیت کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور را جوانان تشکیل می‌دهند باید ویژه برنامه هایی برای این گروه سنی تنظیم شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، حجت الاسلام «حبیب رضا ارزانی» صبح امروز در دیدار با آیت الله صفایی بوشهری؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار داشت: در سراسر کشور بیش از 2 میلیون و 140 هزار نفر عضور کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند و در حوزه های مختلف فرهنگی و مذهبی تحت نظارت ستاد کانون های مساجد در حال فعالیت هستند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد اعضای این کانون ها را جوانان تشکیل می دهند، بیان کرد: طرح ها و فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به گروه سنین جوانان برنامه ریزی می شود.

وی با اشاره بر اهمیت حضور پر رنگ جوانان در مساجد، اظهار داشت: یکی از مهمترین ماموریت های کانون های فرهنگی هنری مساجد، ایجاد بستری مناسب و در جهت جذب جوانان به این مراکز و پرورش و تربیت جوانان مسجدی با معیار های اسلامی برای آینده کشور است.

ارزانی با تاکید بر ثبت فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در سامانه فهما، تصریح کرد: تا کنون بیش از 72 هزار طرح و برنامه از فعالیت های انجام گرفته توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد در این سامانه ثبت شده است.

وی افزود: طرح ها و فعالیت های ثبت شده توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد در این سامانه مورد راستی آزمایی و ارزیابی قرار می گیرد و به هر طرح و کانون امتیاز داده خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با تاکید بر اهمیت ایجاد شبکه ارتباطی منسجم میان این کانون ها در جهت بالا بردن سطح کمی و کیفی فعالیت های آن ها، اظهار کرد: ایجاد شبکه منسجم بین کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان ها ظرفیتی قوی و ارزشمند برای نهادهای فرهنگی و هنری و به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

ارزانی گفت: در پایان سال جاری پایتخت فرهنگی ـ هنری مساجد ایران و نفرات برتر در شاخص‌های مختلف اعم از استاندار، امام جمعه، کانون و استان برتر را از منظر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، معرفی خواهیم کرد.

بنا بر این گزارش، آیت الله «صفایی بوشهری» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز در این دیدار با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از امتیاز ها و ظرفیت های مطلوب در استان بوشهر هستند، اظهار کرد: این کانون ها در استان بوشهر بسیار پرتلاش و پویا در حال فعالیت هستند.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه های فرهنگی و مذهبی در استان بوشهر وجود دارد، بیان کرد: با برنامه ریزی دقیق مطابق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش شود که استان بوشهر به یک جایگاه فوق العاده ای در سطح ملی برسد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه این استان در بسیاری از زمینه ها در سراسر کشور دارای جایگاه ویژه ای هست، ادامه داد: بخش عظیمی از این موفقیت ها که موجب الگو شدن استان بوشهر شده است به دلیل برگزاری منظم شورای فرهنگ عمومی استان و مصوبات این شورا بوده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه 16 اسفند در استان بوشهر به عنوان روز قرآنی شناخته می شود، اظهار داشت: بوشهر تنها استان کشور است که در سال روزی را به عنوان روز قرآنی گرامی می‌دارد که در همین راستا سند چشم انداز قرآنی تنظیم شده که الگویی برای سراسر کشور است.

پایان پیام/647

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان