تصویری از ستاره جدا شده سرخپوشان در کنار قهرمان جام ملت های آفریقا


تیم ملی فوتبال الجزایر بعد از نزدیک به سی سال به مقام قهرمانی در رقابت های جام ملت های آفریقا رسید؛ افتخاری که بسیاری آنرا حاصل حضور سرمربی جوان این تیم می دانند. نوشته تصویری از ستاره جدا شده سرخپوشان در کنار قهرمان جام ملت های آفریقا اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

تصویری از ستاره جدا شده سرخپوشان در کنار قهرمان جام ملت های آفریقا

فرانک ریبری در کنار جمال بلماضی
نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال.کام
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۷
تصویری از ستاره جدا شده سرخپوشان در کنار قهرمان جام ملت های آفریقا

تیم ملی فوتبال الجزایر بعد از نزدیک به سی سال به مقام قهرمانی در رقابت های جام ملت های آفریقا رسید؛ افتخاری که بسیاری آنرا حاصل حضور سرمربی جوان این تیم می دانند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

فرانک ریبری ستاره فوتبال جهان و تیم ملی فرانسه بعد از قهرمانی تیم ملی الجزایر با سرمربی الجزایری – فرانسوی قهرمان جام ملت های آفریقا در حالی که پرچم الجزایر را در دست گرفته بود عکس یادگاری گرفت. بی تردید بلماضی اینروزها نه برای الجزایری ها که برای فرانسوی ها نیز یک مربی پرافتخار به حساب می آید.

جمال بلماضی کسی که توانست الجزایر را بعد از ۲۹ سال به جام قهرمانی قاره آفریقا برساند ۴۳ ساله و متولد فرانسه است. او همانطور که خودش در نشست خبری قبل از فینال جام ملت ها گفت یکی از مهاجرانی بود که همچون آلوی سیسه سرمربی تیم ملی سنگال در خیابان های فرانسه فوتبال بازی کرده است. او فوتبال حرفه ای را در پاری سن ژرمن آغاز کرد و سپس در تیم های بزرگی چون مارسی ، کان ، سلتاویگو، منچستر سیتی، ساوتهمپتون عضویت داشته است. او که در فرانسه به دنیا آمده و تمام رده های فوتبال را در این کشور سپری کرده بود اما از ابتدا و از سال ۲۰۰۰ که یکی از بهترین بازیکنان مارسی و یکی از هافبک های خوب لیگ فرانسه بود در تیم ملی الجزایر بازی کرد هرچند تنها ۲۰ بازی ملی در کارنامه اش ثبت شد.

در سال ۲۰۱۰ و در حالی که او ۳۴ سال بیشتر نداشت به عنوان سرمربی تیم لخویا درلیگ ستارگان قطر مشغول به کار شد و در همان سال لیگ ستارگان را همراه این تیم برد. او سال بعد هم همین عنوان را تکرار کرد و تا آخرین روز حضورش در این تیم و در پایان فصل ۲۰۱۸ در مجموع ۴ قهرمانی با الدحیل (لخویا) در لیگ ستارگان، دو جام امیر قطر و یک جام حذفی را به دست آورد.

او در مربیگری مرد قهرمانی است چرا که وقتی در ماه اوت ۲۰۱۸ هدایت تیم الجزایر را به عهده گرفت این تیم نتایج خوبی با رباح ماجر کسب نکرده بود. بلماضی حتی جام ملت های آفریقا را خوب شروع نکرد و با یک باخت به بنین و تساوی برابر گامبیا در مرحله گروهی مقدماتی مسابقات بشدت تحت فشار قرار گرفت اما با وجود انتقادهای زیاد در رقابت های جام ملت های آفریقا حریفان را از پیش رو برداشت و به مقام قهرمانی رسید.

حالا قهرمانی بلماضی در جام ملت های آفریقا ستاره فرانسوی فرانک ریبری را سرذوق آورده و او هم در کنار بلماضی با پرچم تیم ملی الجزایر عکس گرفته است.

عکسی که بیش از هرچیز می تواند به برداشته شدن فاصله که همیشه الجزایری های فرانسه داشته اند نیز کمک کند. البته که در سال های اخیر زین الدین زیدان و بسیاری دیگر از الجزایری‌ها توانسته اند شرایط را به طور چشمگیری تغییر بدهند.

تصویری از ستاره جدا شده سرخپوشان در کنار قهرمان جام ملت های آفریقا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها