طرز تهیه نخودک میان وعده‌ای سالم


طرز تهیه نخودک میان وعده‌ای سالم

نخود خاصیت بسیاری دارد. از جمله می‌توان به کلسیم، آهن، فیبر، پروتئین و ویتامین‌های A. و C. اشاره کرد؛ بنابراین بهتر است در وعده‌های غذایی خود از نخود بیشتر استفاده کنیم. غذا‌هایی همچون آبگوشت، آش و فلافل این خوراکی پرخاصیت را در خود دارند.

طرز تهیه نخودک میان وعده‌ای سالم
اما همیشه که نمی‌توان این غذا‌ها را تهیه و مصرف کرد. ولی می‌توان آن را همچون تنقلات به صورت روزانه یا هفته‌ای دو یا سه بار مصرف کرد.

تقریبا همه ما گندمگ، برنجک یا عدس برشته خورده ایم. اما شاید کمتر نخودک یا همان نخود بو داده خورده باشیم. این اسنک خوشمزه را می‌توانید در فر تهیه کنید. با توجه به ذائقه و سلیقه خود می‌توانید هر نوع طعم یا مزه‌ای که دوست دارید به نخود بزنید. از جمله انواع نخودک می‌توان به طعم‌های لیمویی، فلفلی، دارچینی و نمکی اشاره کرد. حتی می‌توانید برای اینکه کمی طعم مدیترانه‌ای به خود بگیرد، ارگانو (آویشن) و ریحان خشک شده به آن بزنید. صبح‌ها پیش از ناهار که احساس گرسنگی می‌کنید، یک مشت از نخودک میل کنید تا احساس سیری به شما بدهد.

زمان تهیه: ۵ دقیقه
زمان پخت: یک ساعت و ۲۰ دقیقه
میزان: دو پیمانه

مواد لازم:
نخود پخته شده (یا کنسرو نخود) ۵۵۰ گرم
روغن زیتون یک قاشق چایخوری
پودر پاپریکا کبابی ۱/۸ قاشق چایخوری
پودر لیمو و فلفل یک قاشق چایخوری
پودر کاری نصف قاشق چایخوری
نمک ¼ قاشق چایخوری


طرز تهیه:
۱. فر را با دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت گرم کنید.
۲. نخود‌های پخته شده را آبکش و خشک کنید. برای خشک کردن، آن‌ها را روی دستمال کاغذی حوله‌ای بریزید و ۲۰ دقیقه بگذارید بماند تا همه رطوبت بیرونی نخود‌ها به دستمال کاغذی کشیده شود. سپس، کف سینی فر کاغذ روغنی بگذارید و نخود‌ها را روی آن پهن کنید و داخل فر بگذارید. اجازه دهید به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت بپزند. نخود‌ها باید کاملا برشته و طلایی شوند.

۳. از فر خارج کنید و داخل روغن زیتون، پاپریکای کبابی، پودر لیمو فلفلی، کاری و نمک بغلطانید. آن‌ها را باید در ظرف‌های دردار نگهداری کنید.



منبع: برترین ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه