چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن در خراسان جنوبی برگزار می‌شود


چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌جنوبی گفت: بدون شک ارتباط قلبی جوانان با قرآن و توسعه فرهنگ قرآنی باعث می‌شود تیر استکبار جهانی به سنگ بخورد و تهاجم فرهنگی کارساز نباشد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، امروز ۳۰ تیر، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: انسان‌ها در سایه تمسک به قرآن و اهل‌ بیت‌(ع) می‌توانند به سعادت دنیوی و اخروی برسند چراکه این دو امانت الهی است.

وی با بیان اینکه قرآن در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها نقش فراوانی دارد، بیان کرد: سراسر آیات قرآن کریم انذار و بشارت است لذا از این رو اوقاف و امور خیریه سعی کرده با استفاده از مبلغان و مشاوران و با برگزاری مسابقات و جشن‌ها و آئین‌های مذهبی، به انتشار سبک زندگی قرآنی و اسلامی بپردازد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌جنوبی ترویج فرهنگ قرآنی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و دیگر ناهنجاری‌های اجتماعی مؤثر دانست و تصریح کرد: برگزاری مسابقات و محافل انس با قرآن بهانه‌ای است تا ما زمانی را برای قرآن صرف کنیم و بستری فراهم شود تا عطر قرآن را در زندگی‌مان استشمام کنیم.

بخشی‌پور با اشاره به برگزاری مرحله استانی چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری اوقاف خراسان‌ جنوبی، بیان کرد: در مرحله استانی این مسابقات ۲۴۷ نفر شامل ۱۱۱ نفر آقا و ۱۴۶ نفر خانم در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ پنج، ۱۰ و ۲۰ جز، حفظ کل، دعاخوانی و اذان به رقابت پرداختند.

وی اظهار کرد: در مرحله استانی این دوره از مسابقات ۹ نفر از خوسف، ۱۵ نفر از سربیشه، ۳۲ نفر از قائنات، ۱۷ نفر از خضری دشت بیاض، ۲۴ نفر از طبس، ۲۷ نفر از زیرکوه، ۲۶ نفراز بشرویه، ۲۷ نفر از فردوس، ۴۵ نفر از بیرجند و درمیان، ۲۶ نفر از سرایان، ۹ نفر از نهبندان حضور داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌جنوبی با بیان اینکه در مرحله استانی این دوره از مسابقات پنج داور بین‌المللی و مجرب و هفت داور بومی داوری مسابقات را برعهده داشتند، خاطرنشان کرد: در مرحله شهرستانی مسابقات نیز ۱۰۹۶ نفر در رشته‌های قرائت، ترتیل، اذان، دعاخوانی، حفظ کل، پنج و ۱۰ جزء و مفاهیم به رقابت پرداختند.

بخشی‌پور گفت: در مرحله استانی این دوره از مسابقات ۴۴ نفر در رشته‌های قرائت، ترتیل، دعاخوانی، اذان، حفظ ۵، ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل مقام‌های اول تا سوم را کسب و تجلیل شدند.

وی با بیان اینکه براساس آئین‌نامه مسابقات نفر اول هر رشته در صورت کسب حد نصاب نمره به مرحله کشوری راه می‌یابد، اظهار کرد: با پایان یافتن مرحله استانی چهل‌ودومین مسابقات قرآن کریم در خراسان‌جنوبی ۱۳ حافظ و قاری از استان خراسان‌جنوبی به مرحله کشوری مسابقات قرآن سازمان اوقاف راه یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌جنوبی به اعلام نفرت راه یافته به مرحله کشوری پرداخت و بیان کرد: در بخش خواهران در رشته حفظ ۱۰ جزء فرزانه شکوهیان از بیرجند، حفظ ۲۰ جزء محدثه ربانی از بیرجند، حفظ کل مرضیه اشرفی از بیرجند، قرائت فاطمه نوفرستی از بیرجند، ترتیل فاطمه شریفی‌پور از بیرجند و دعاخوانی راضیه سلطانی‌محبوب از فردوس به مرحله کشوری این دوره از مسابقات راه یافتند.

بخشی‌پور بیان کرد: در بخش برادران در رشته حفظ ۱۰ جزء سید علی سیادت از بیرجند، حفظ ۲۰ جزء احمد یوسفی احمدآباد از بیرجند، حفظ کل محمود احمدی درمیان از بیرجند، قرائت علیرضا محمدنژاد از بیرجند، ترتیل محسن سکندری‌نقدم از فردوس، اذان محمد عارفی از فردوس و دعاخوانی حسین داریوش از طبس به مرحله کشوری مسابقات سازمان اوقاف راه یافتند.

وی یادآور شد: مرحله مقدماتی مرحله کشوری ۱۵ تا ۲۵ مردادماه در شهر قم و مرحله نهایی مرحله کشوری نیز طی روزهای دهم تا بیستم مهرماه و به میزبانی استان اصفهان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته