آبخیزداری در 60 هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی البرز اجرا می‌شود


آبخیزداری در 60 هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی البرز اجرا می‌شود

‌مدیرکل منابع طبیعی البرز گفت: در اجرای عملیات آبخیزداری اولویت با مناطقی است که دارای دام مازاد و پوشش گیاهی نامناسب هستند و یا احتمال وقوع سیل در آنها زیاد است.

‌حامد فرضی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌ اظهار کرد: یکی از اولویت‌های امسال منابع طبیعی استان اجرای پروژه‌های آبخیزداری برای پیشگیری از حوادثی مثل سیل است.

وی ادامه داد: برای اجرای این پروژه‌ها به دنبال جذب مشارکت حداکثری مردم هستیم چون زمانی که مردم به صورت خودجوش و داوطلبانه پای کار بیایند، امور با کیفیت و سرعت بیشتری انجام و نتیجه دلخواه را خواهد داشت.

وی توضیح داد: ما از مردم انتظار کمک مالی در اجرای طرح‌های آبخیزداری را نداریم و حضور فیزیکی آنها برای انجام برخی امور مثل جمع آوری سنگ، حضور در کنار عوامل پیمانکار در زمان جاده سازی و ... کفایت می‌کند.

وی افزود: با فرهنگسازی درست، مردم به عنوان همیاران طبیعت عمل کرده و در طرح‌های مربوط به جنگل و مرتعداری مشارکت خواهند کرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و باید همه دست به دست هم دهیم تا از از این ظرفیت خدادادی به بهترین شکل استفاده کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی البرز ادامه داد: امسال 43 میلیارد تومان به البرز برای اجرای طرح‌های آبخیزداری اختصاص داده شده که این اعتبار بر اساس اولویت بندی مناطق هزینه خواهد شد.

فرضی گفت: در هزینه کرد این اعتبار اولویت با مناطقی است که با مشکلاتی چون وجود دام مازاد، پوشش گیاهی نامناسب و یا احتمال وقوع سیل مواجه هستند.

وی توضیح داد: سال گذشته در 38 هزار هکتار از مناطق بحرانی استان عملیات آبخیزداری انجام شد و امسال نیز 60 هزار هکتار را مد نظر داریم که با تزریق منابع مالی عملیات آبخیزداری در آنها صورت می‌گیرد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود