پوستر فراخوان دوازدهمین جشنواره داستان بانه رونمایی شد


پوستر فراخوان دوازدهمین جشنواره داستان بانه رونمایی شد

سنندج - ایرنا - پوستر فراخوان دوازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه که قرار است آذر امسال با حضور مهمانان خارجی و به 2 زبان فارسی و کُردی با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و موسسه فرهنگی به روژه بانه برگزار می شود، رونمایی شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با برنامه ریزی های انجام شده این جشنواره آذر امسال با حضور داستان نویسان از سراسر کشور برگزار می شود.

حمیدرضا خوشبخت افزود: برای برگزاری این جشنواره ۳ میلیارد ریال اعتبار توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و فرمانداری بانه تامین می شود و مابقی اعتبارات لازم برای برگزاری نیز توسط انجمن های فرهنگی، شورای اسلامی و شهرداری بانه تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه دبیر جشنواره معرفی شده و مقدمات اولیه برای برگزاری نیز در حال انجام است، بانه را زادگاه داستان نویسان مشهور معرفی کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه بانه زادگاه رمان نویسان فاخر کشوری است برگزاری این جشنواره اهمیت بسیاری دارد.

دبیر دوازدهمین جشنواره داستان بانه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اعلام فراخوان ارسال اثر به جشنواره گفت: موسسه فرهنگی و ادبی به روژه با همکاری داستان نویسان بانه ایی این جشنواره را برگزار می کنند.

فواد جهانی افزود: در یازدهمین جشنواره داستان بانه بیش از یک هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد که امیدوارم با انتشار فراخوان دوازدهمین جشنواره بیش از یک هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

وی با اشاره به وفقه چند ساله در برگزاری این جشنواره یادآور شد: برگزاری جشنواره داستان بانه با مشکلات و وقفه های چند ساله مواجه بود اما یکی از جشنواره موفق در کشور است که بازخورد مثبتی در بین داستان نویسان کشور داشته ضمن اینکه در توسعه فرهنگی و اجتماعی شهرستان نیز نقش مهمی دارد.

جهانی اظهار داشت: تلاش می شود سیزدهمین جشنواره داستان بانه به صورت بین المللی برگزار شود و ردیف بودجه ای برای آن تعریف و دبیرخانه دائمی جشنواره نیز فعال شود.

دبیر دوازدهمین جشنواره داستان بانه گفت: این دوره از جشنواره با حضور مهمانان ویژه خارجی برگزار می شود که امیدوارم حضور ایشان زمینه را برای برگزاری آن در دوره های آتی و به صورت بین المللی فراهم کند.

جهانی با بیان اینکه جشنواره در راستای تشویق و ترغیب نویسندگان و ایجاد فضای مناسب برای داستان نویسان سراسر کشور برگزار می شود، افزود: فراخوان دوازدهمین جشنواره سراسر داستان بانه با عنوان «داستان تجربه دیگری از زندگیست که تجربه نکرده ایم» به ۲ زبان فارسی و کُردی با محورهای مختلف داستان نویسی اعلام شده که علاقمندان می توانند تا ۳۱ شهریور ماه امسال آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی اظهار داشت: این جشنواره در سه بخش داستان کوتاه فارسی و کُردی بخش ویژه شامل داستان کودک و نوجوان که نویسندگان این بخش متولدین سال ۱۳۸۴ به بالا هستند و باید کپی کارت ملی نویسنده همراه اثر ارسال شود و داستان کوتاه نیز به ۲ زبان فارسی و کُردی ارسال شود.

جهانی ادامه داد: بخش مقاله جشنواره شامل موضوع آزاد با محوریت داستان کوتاه، بررسی داستان ها برتر یازده دوره قبلی جشنواره و تاثیر داستان نویسی برحرکت ها و تحولات اجتماعی و در نهایت اثرات فرهنگ در توسعه و پیشبرد فردی و اجتماعی است.

وی به شرایط شرکت در جشنوار اشاره کرد و گفت: هر نویسنده می تواند در هر بخش حداکثر سه اثر به دبیرخانه ارسال کند ارسال آثار به صورت ورد داستان صوتی به صورت فایل ام پی تری ارسال شود و فایل عکس پرسنلی نیز الزامی است در حد امکان داستان های کردی با ترجمه فارسی ارسال شود.

دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه تاکید کرد: داستان های راه یافته به بخش پایانی جشنواره نقد و داوری می شود به آثار برتر جشنواره تندیس جشنواره، لوح یادبود، و جایزه ای نفیس اهدا می شود.

آدرس دبیرخانه دائمی جشنواره : استان کردستان- بانه- مجتمع فرهنگی، هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی- دبیرخانه جشنواره سراسری داستان بانه - پست الکترونیکی جشنواره Dastan-kurd۱۳۹۸@gmail.com، @dastankurd۱۳۹۸ آدرس تلگرام و تلفن و دورنگار جشنواره ۰۸۷۳۴۲۴۴۰۵۰- ۰۸۷۳۴۲۴۲۵۵۰ است

نخستین جشنواره داستان بانه سال ۷۸ با ۸۰ اثر و با حضور نویسندگانی از استان های تهران، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی برگزار شده بود، یازدهمین دوره آن نیز آذر ماه سال ۹۶ با حضور ۱۲۰ داستان نویس از سراسر کشور به مدت سه روز برگزار شد.

شهرستان مرزی با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

۷۴۶۹/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...