طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام خوشمزه با روش پختی ساده و سریع


طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام خوشمزه با روش پختی ساده و سریع

یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و پرطرفدار کوکو سیب زمینی خام است و در واقع ساده ترین و سریع ترین غذای ایرانی می باشد که در ادامه مطلب طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. شاید بتوان گفت پخت انواع کوکو در تمامی خانواده های سنتی و مدرن ایرانی رواج دارد. غذایی ساده با طعم های دلپذیر که با مواد اولیه گوناگونی تولید می شود. از...

یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و پرطرفدار کوکو سیب زمینی خام است و در واقع ساده ترین و سریع ترین غذای ایرانی می باشد که در ادامه مطلب طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

شاید بتوان گفت پخت انواع کوکو در تمامی خانواده های سنتی و مدرن ایرانی رواج دارد. غذایی ساده با طعم های دلپذیر که با مواد اولیه گوناگونی تولید می شود. از جمله محبوب ترین کوکوها در خانواده های ایرانی کوکو سیب زمینی، کوکو رشته ای، کوکوی گل کلم، کوکوی سبزی و… می باشند.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام خوشمزه با روش پختی ساده و سریع

مواد لازم

سیب زمینی : چهار عدد تخم مرغ : سه عدد پیاز : یک عدد آرد : یک قاشق غذا خوری زعفران : یک قاشق غذا خوری جعفری و گشنیز : به اندازه کافی نمک، زردچوبه و فلفل سیاه : به میزان لازم

طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام خوشمزه با روش پختی ساده و سریع

طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام

برای درست کردن کوکو سیب زمینی خام ابتدا سیب زمینی ها را پوست بگیرید و بشویید و آن ها را با رنده درشت رنده کنید سپس آب آن ها را بگیرید تا باعث باز و خراب شدن کوکو نشود و حالا سیب زمینی های رنده شده را داخل کاسه ای بریزید .

پیاز ها را پوست بگیرید و بشویید سپس با رنده ریز رنده کنید و آب اضافی آن را بگیرید و با سیب زمینی ها مخلوط کنید، تخم مرغ ها را به طور جداگانه داخل پیاله ای بشکنید تا از سالم بودن آن ها مطمئن باشید و اگر سالم بودند آن را به کاسه سیب زمینی و پیاز ها اضافه کنید.

حالا زرد چوبه، فلفل، نمک و زعفران به آن اضافه کنید و در مرحله بعد آرد را کم کم اضافه کنید تا آرد در مایه کوکو گلوله نشود و اگر تمایل داشته باشید می توانید جعفری و گشنیز خرد شده را نیز به کاسه اضافه کنید و دوباره مواد را هم بزنید تا مواد کاملا با هم مخلوط و یک دست شوند.

در این مرحله از طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام مقداری روغن داخل تابه بریزید سپس حرارت را کم کنید تا روغن داغ شود و حالا می توانید همه مایه کوکو را به یک باره داخل تابه بریزید و با استفاده از کف قاشق روی آن را صاف کنید سپس در تابه را ببندید و یا اینکه با استفاده از قاشق مقداری از مایع را درون تابه بریزید و سریع با قاشق به آن فرم دهید، هر دو مدل را می توانید انجام دهید.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام خوشمزه با روش پختی ساده و سریع

اگر مایه کوکو را به صورت یک جا داخل تابه بریزید پس از اینکه یک طرف کوکو سرخ شد به منظور برگرداندن طرف دیگر باید آن را از وسط نصف کنید تا بتوانید با استفاده از کفتگیر کوکو را برگردانید.

اگر با قاشق دانه دانه به کوکو ها فرم دهید راحت تر می توانید آن ها را برگردانید تا سرخ شوند سپس کوکو های سرخ شده را داخل توری قرار دهید تا روغن اضافی از آن ها کشیده شود و کوکوهای تردی داشته باشید نوش جان.

امیدواریم از مطلب گفته شده در مورد روش تهیه کوکو سیب زمینی خام نهایت لذت را برده باشید و این غذای خوشمزه ایرانی را تهیه و در کنار اعضای خانواده تان میل کنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سکانس خنده دار از سلمان نون خ که بویی از رمانتیک بودن نبرده / همه از خنده روده بر شدند!