انگلیس از ایران به شورای امنیت شکایت کرد


انگلیس از ایران به شورای امنیت شکایت کرد

شفقنا- انگلیس به صورت رسمی با ارسال نامه به شورای امنیت سازمان ملل، از ایران شکایت کرد. وزارت خارجه انگلیس با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل اتهاماتی را علیه ایران مطرح کرد. به گزارش رویترز، در این نامه انگلیس مدعی شده که توقیف نقتکش آن‌ها توسط نیروهای ایرانی در آب‌های دریای عمان صورت گرفته است نه خلیج فارس […]

انگلیس از ایران به شورای امنیت شکایت کرد

شفقنا- انگلیس به صورت رسمی با ارسال نامه به شورای امنیت سازمان ملل، از ایران شکایت کرد.

وزارت خارجه انگلیس با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل اتهاماتی را علیه ایران مطرح کرد.

به گزارش رویترز، در این نامه انگلیس مدعی شده که توقیف نقتکش آن‌ها توسط نیروهای ایرانی در آب‌های دریای عمان صورت گرفته است نه خلیج فارس و هیچ مدرکی از برخورد این نفتکش با کشتی صیادی ایران وجود ندارد و لذا اقدام ایرانی‌ها در توقیف نفتکش مذکور غیرقانونی است.

انگلیس در این نامه همچنین بدون اشاره به اقدام مشابه این کشور در توقیف نفتکش ایرانی در جبل الطارق، مدعی شده که تهدید ناوبری در گذرگاه‌های بین‌المللی غیرقابل قبول است و این تهدید، یک تنش‌زایی بزرگ و نگران‌کننده محسوب می‌شود.

علاوه بر شورای امنیت، یک رونوشت از این نامه نیز برای «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل ارسال شده است.

ارسال نامه شکوائیه انگلیس به شورای امنیت، پس از جلسه روز گذشته کمیته واکنش اضطراری دولت انگلیس موسوم به کبرا صورت گرفته است.

پیش از این نیز جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس در گفت وگوی تلفنی با محمدجواد ظریف، همتای ایرانی خود ضمن ابراز ناخرسندی از اقدام ایران، خواستار اقدام عملی تهران برای کاهش تنش‌ها شده بود.

جمعه شب گذشته نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بنا به درخواست سازمان بنادر و امور کشتیرانی استان هرمزگان کشتی انگلیس به نام «استِنا ایمپروstena impero» را به دلیل حادثه‌آفرینی، خاموش کردن سیستم موقعیت‌یاب و دفع پسماند نفتی توقیف کرد و این موضوع با واکنش مقامات انگلیسی روبرو شده است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج