شورولت کوروت C8 معرفی شد؛ ارزان‌ترین سوپراسپرت موتور وسط جهان


شورولت کوروت C8 معرفی شد؛ ارزان‌ترین سوپراسپرت موتور وسط جهان

شورولت کوروت C8 به صورت رسمی رونمایی شد. نسل جدید کوروت به عنوان نخستین خودرو موتور وسط تولیدی تاریخ خود محسوب می‌شود. در ادامه مشخصات و امکانات این خودرو را بررسی می‌کنیم. طی ماه‌های گذشته شرکت شورولت تیزرها و رندرهای مختلفی را از نسل جدید کوروت منتشر کرد و تمامی علاقه‌مندان به این خودرو بی‌صبرانه منتظر رونمایی از... نوشته شورولت کوروت C8...

شورولت کوروت C8 به صورت رسمی رونمایی شد. نسل جدید کوروت به عنوان نخستین خودرو موتور وسط تولیدی تاریخ خود محسوب می‌شود. در ادامه مشخصات و امکانات این خودرو را بررسی می‌کنیم.

طی ماه‌های گذشته شرکت شورولت تیزرها و رندرهای مختلفی را از نسل جدید کوروت منتشر کرد و تمامی علاقه‌مندان به این خودرو بی‌صبرانه منتظر رونمایی از آن بودند تا اینکه این شرکت خودروسازی سرانجام از شورولت کوروت C8 به صورت رسمی پرده برداشت. شرکت شورولت برای نسل جدید محصول خود از ترکیب موتور وسط استفاده کرده است که این تغییر به عنوان بزرگ‌ترین تغییر کوروت C8 نسبت به نسل قبل محسوب می‌شود و آن را به عنوان نخستین کوروت موتور وسط تولیدی تاریخ این محصول می‌شناسند. هرچند در گذشته مدل‌های موتور وسط متعددی از این محصول ساخته شدند، اما نتوانستد به مرحله تولید برسند.

مشخصات شورولت کوروت C8

شورولت کوروت C8 معرفی شد؛ ارزان‌ترین سوپراسپرت موتور وسط جهان

همانطور که گفته شد موتور در وسط این خودرو قرار دارد، اما طراحی ظاهری این خودرو با مدل C7 تفاوت بزرگی ندارد. در بخش جلویی این خودرو شاهد دماغه‌ای تهاجمی با ورودی هوای مرکزی مثلثی هستیم. طراحان در زیر سپر یک اسپویلر کوچک نیز تعبیه کرده‌اند. علاوه بر این‌ موارد، کاپوت شیک با چرا‌غ‌های باریک این خودرو بسیار خیره‌کننده است.

شورولت کوروت C8 معرفی شد؛ ارزان‌ترین سوپراسپرت موتور وسط جهان

طراحان قسمت جانبی شورولت کوروت C8 را نیز اسپرت طراحی کرده‌اند که در این بخش رکاب‌های آیرودینامیک، طرح برجسته روی بدنه و ورودی‌های هوای بسیار بزرگ جانبی دیده می‌شوند. به طور کلی اتاق این خودرو جمع‌وجور بوده و طراحان با ایجاد گلگیرهای عقب عضلانی و سقف دو حبابی نمای بسیار خیره‌کننده‌ای را به وجود آورده‌اند. در عقب خودرو هر علاقه‌مند به خودرو با مشاهده پوشش تهویه‌دار پیشرانه با پنجره شیشه‌ای هیجان‌‌زده خواهد شد که از شیشه آن می‌توان شاهد موتور V8 جدید آن بود. در بخش بالایی یک دوربین نیز به چشم می‌خورد که تصاویر عقب را به راننده نمایش خواهد داد.

شورولت کوروت C8 معرفی شد؛ ارزان‌ترین سوپراسپرت موتور وسط جهان

طراحان در بخش عقب این خودرو از سپری با خروجی‌های هوا به همراه چراغ‌هایی جذاب که از گرافیک زاویه‌دار بهره می‌برند، استفاده کرده‌اند. برای افزایش استایل اسپرت این خودرو نیز در عقب اسپویلر جمع‌وجور، یک دیفیوزر ساده و چهار سر اگزوز اسپرت دیده می‌شود. این خودرو از سقف تاشو بهره می‌برد که سرنشینان می‌توانند از هوای آزاد نیز برخوردار شوند. این خودرو علاوه بر اینکه از یک صندوق بار جلو سود می‌برد، طراحان در عقب نیز یک صندوق بار کوچک تعبیه کرده‌اند که می‌توان در آن یک چمدان کوچک یا کیف گلف قرار داد.

شورولت کوروت C8 معرفی شد؛ ارزان‌ترین سوپراسپرت موتور وسط جهان

کابین شورولت کوروت C8 نسبت به نسل قبل کاملا جدید است و نسبت به C7 از امکانات متعددی بهره می‌برد. در کابین شاهد یک غربیلک فرمان مربع شکل هستیم که پشت آن نیز یک صفحه آمپر دیجیتالی 12 اینچی تعبیه شده است. بر روی غربیلک فرمان یک دکمه ویژه به نام Z قرار دارد که برای راننده شرایط تنظیمات عملکردی سفارشی را فراهم می‌سازد. در سمت راست یک نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی سرگرمی به چشم می‌خورد که اندازه آن تاکنون از سوی شورولت اعلام نشده است، اما از وضوح بالاتری نسبت به نسل قبل برخوردار خواهد بود. بخش سیستم اطلاعاتی و سرگرمی این خودرو نیز ارتقا پیدا کرده و اکنون سرعت بیشتری خواهد داشت.

شورولت کوروت C8 معرفی شد؛ ارزان‌ترین سوپراسپرت موتور وسط جهان

طراحان با یک کنسول مرکزی بزرگ بخش راننده را از سرنشین جدا کرده‌اند که بر روی این کنسول یک نوار نازک قرار دارد که روی آن دکمه‌های فیزیکی برای کنترل قابلیت‌های مختلف خودرو تعبیه شده است. چنین بخشی بدون شک رضایت علاقه‌مندان به دکمه‌های فیزیکی را به همراه خواهد شد. تریم فیبر کربنی یا آلومینیومی، فناوری تشخیص صدا و شارژر بی‌سیم گوشی های هوشمند از سایر ویژگی‌های مهم این خودرو محسوب می‌شوند.

شورولت کوروت C8 معرفی شد؛ ارزان‌ترین سوپراسپرت موتور وسط جهان

این خودرو از سیستم صوتی استاندارد برند Bose با 10 بلندگو بهره می‌برد، اما مشتریان در زمان خرید می‌توانند مدل توسعه پیدا کرده با 14 بلندگو را سفارش دهند. از سایر امکانات برجسته این خودرو می‌توان به گرم‌کن غربیلک فرمان، حافظه صندلی‌ها و مدل ارتقا پیدا کرده سیستم ضبط اطلاعات عملکرد اشاره کرد. مشتریان برای کابین آن می‌توانند امکانات متعددی چون آپشن صندلی مختلف و 6 رنگ داخلی متنوع نظیر طبیعی، مشکی، خاکستری، قرمز آدرنالین، قرمز مورلو و آبی دورنگ را سفارش دهند. همچنین کمربندهای ایمنی هم در 6 رنگ مختلف قابل سفارش خواهند بود.

شورولت کوروت C8 معرفی شد؛ ارزان‌ترین سوپراسپرت موتور وسط جهان

طراحان برای این خودرو به صورت استاندارد صندلی‌های GT1 با روکش چرمی مولان را در نظر گرفته‌اند که از بدن سرنشینان به خوبی حمایت خواهند کرد و راحتی مطلوبی را ارائه می‌دهند، اما صندلی‌های GT2 این خودرو نیز دارای طرحی شبیه مسابقه است و از روکش چرم مولان، ناپا و تریم فیبر کربنی در کنار گرم‌کن و تهویه بهره می‌برد. مدل سوم صندلی‌های این خودرو با نام اسپرت کامپتیشن عرضه می‌شوند که کاملا سفارشی بوده و از حمایت‌کننده‌های جانبی بزرگ‌تر و روکش چرمی ناپا و پارچه باکیفیت برخوردار‌ند. سری سوم صندلی‌ها نیز همانند مدل‌های GT2 از گرم‌کن، تهویه و تریم فیبر کربنی سود می‌برند.

شورولت کوروت C8 معرفی شد؛ ارزان‌ترین سوپراسپرت موتور وسط جهان

شورولت کوروت C8 از یک موتور جدید 6.2 لیتری V8 تنفس طبیعی بهره می‌برد که در حالت عادی می‌تواند قدرتی معادل 490 اسب بخار و گشتاور 630 نیوتن‌متر تولید کند، اما اگر مشتریان در هنگام خرید پکیج پرفورمنس Z51 را سفارش دهند، قدرت این خودرو به 495 اسب بخار و گشتاور آن نیز به 637 نیوتن‌متر افزایش می‌یابد. موتور این خودرو طبق موتور LT1 نسل قبلی طراحی شده است، اما به طور کلی یک مدل کاملا جدید محسوب می‌شود که برای قرار گرفتن در وسط خودرو طراحی شده و برای آن نام LT2 را در نظر گرفته‌اند.

شورولت کوروت C8 معرفی شد؛ ارزان‌ترین سوپراسپرت موتور وسط جهان

شورولت کوروت C8 از گیربکس دستی بهره نمی‌برد. در واقع برای آن فقط یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک دو کلاچه ارائه می‌شود که همانند نسل قبلی قدرت تولیدی موتور را فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. گفتنی است در این مدل نیز رانندگان می‌توانند به کمک پدال‌های پشت غربیلک فرمان به صورت دستی دنده‌ها را عوض کنند. تاکنون جزئیات دقیقی در خصوص عملکرد این خودرو اعلام نشده است، اما اگر این خودرو به پکیج سفارشی Z51 مجهز شود، قادر است ظرف مدت کمتر از 3 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد که شتاب بسیار خارق‌العاده‌ای محسوب می‌شود؛ چراکه مدل قدرتمند کوروت ZR1 با قدرت 755 اسب بخار و گشتاور 970 نیوتن‌متر از شتاب 2.8 ثانیه‌ای برخوردار بود.

شورولت کوروت C8 معرفی شد؛ ارزان‌ترین سوپراسپرت موتور وسط جهان

شورولت کوروت C8 از شاسی فیبر کربنی مونوکوک برخوردار نیست، اما دلیلی نمی‌شود که طراحان از متریال سبک‌وزن استفاده نکرده باشند؛ در واقع مهندسان جنرال موتورز از قطعات آلومینیومی برای کاهش وزن این خودرو استفاده کرده‌اند و جنس نوار پشت سپر عقب نیز از فیبر کربن است. همچنین طراحان از فایبرگلاس و رزین اختصاصی برای ساخت داشبورد و محفظه صندوق‌های بار جلو و عقب استفاده کردند که وزن آنها بسیار سبک است. طبق ادعای شورولت این متریال به میزانی سبک هستند که می‌توانند بر روی آب شناور باشند. چنین متریالی باعث شدند که وزن شورولت کوروت C8 فقط 1530 کیلوگرم باشد.

شورولت کوروت C8 معرفی شد؛ ارزان‌ترین سوپراسپرت موتور وسط جهان

مهندسان در کنار کاهش وزن این خودرو به فکر ارتقا هندلینگ نیز بوده‌اند که بر اساس وعده این شرکت خودروسازی، شورولت کوروت C8 نسبت به نسل قبل پویاتر خواهد بود. در همین رابطه مهندسان سیستم تعلیق را ارتقا داده‌اند و سیستم فرمان الکترونیکی نیز با به‌روزرسانی‌هایی همراه بوده تا در پیچ‌ها هدایت خودرو به شکل مطلوبی انجام شود. مشتریان در هنگام خرید می‌توانند سیستم کنترل سواری مغناطیسی را سفارش دهند که راننده قادر خواهد بود آن را به واسطه 4 حالت رانندگی قبلی در کنار دو حالت جدید کنترل کند. در میان حالت‌های رانندگی مختلف یک حالت منحصر‌به‌فرد به نام Z قرار دارد که شرایط سفارشی‌سازی کلیه تنظیمات را فراهم می‌سازد.

شورولت کوروت C8 معرفی شد؛ ارزان‌ترین سوپراسپرت موتور وسط جهان

نسل جدید کوروت نسبت به قبل از ارتفاع از سطح زمین کمتری بهره می‌برد، از این رو طراحان یک سیستم افزایش ارتفاع تعلیق جلو را برای این خودرو ارائه کرده‌اند که ارتفاع جلوی خودرو را در سرعت‌هایی تا 40 کیلومتر بر ساعت حدود 4 سانتی‌متر افزایش می‌دهد. چنین سیستمی قادر است به صورت اتوماتیک با کمک مختصات سیستم ناوبری فعال شود. شرکت شورولت برای این خودرو در جلو از رینگ 19 اینچی و در عقب از رینگ 20 اینچی استفاده کرده‌اند که روی آنها را لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت ALS پوشانده است. سیستم ترمز برمبو با دیسک‌های 12.6 اینچی در جلو و 13.6 اینچی در عقب وظیفه مهار سرعت این خودرو را بر عهده دارند.

شورولت کوروت C8 معرفی شد؛ ارزان‌ترین سوپراسپرت موتور وسط جهان

پکیج پرفورمنس Z51 سفارشی در کنار افزایش قدرت موتور از امکانات بیشتری چون تعلیق اسپرت‌تر، سیستم خنک‌کننده بهبود پیدا کرده و سیستم اگزوز عملکرد بالا با صدای بیشتر بهره می‌برد. این پکیج از ترمزهای بزرگ‌تر با دیسک‌های 13.3 اینچی در جلو و 13.8 اینچی در عقب و لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت 4S نیز برخوردار است. شورولت کوروت C8 از پلتفرم دیجیتالی جدیدی با معماری الکترونیکی بهره می‌برد که می‌توان سیستم‌های کامپیوتری خودرو را به واسطه اینترنت به‌روزرسانی کرد.

شورولت کوروت C8 معرفی شد؛ ارزان‌ترین سوپراسپرت موتور وسط جهان

تاکنون شرکت شورولت برای خودرو کوروت C8 قیمت رسمی را اعلام نکرده است، اما خبرگزاری‌های حوزه خودرو اعلام کردند که قیمت آن کمتر از 60 هزار دلار خواهد بود، یعنی از قیمت پایه 56 هزار دلاری کوروت C7 فقط مقداری بیشتر است که برای یک سوپر اسپرت موتور وسط واقعا قیمت باورنکردنی و بسیار هیجان‌انگیز محسوب می‌شود؛‌ به بیانی دیگر شورولت کوروت C8 با تمامی تغییرات جدید و امکانات خیره‌کننده‌ای که ارا‌ئه می‌دهد همچنان ارزان‌ترین سوپراسپرت دنیا محسوب می‌شود. خبر خوش برای علاقه‌مندان به این خودرو این است که شورولت برنامه‌ای برای تولید مدل فرمان راست این خودرو را نیز در نظر دارد. تولید این خودرو از اواخر سال 2019 در Bowling Green در کنتاکی شروع خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلفات کی یف در محور دونتسک جنوبی نزدیک به صد نفر رسیده است