کارگاه صنایع دستی معلولان تالش راه اندازی شد


کارگاه صنایع دستی معلولان تالش راه اندازی شد

آستارا - ایرنا - کارگاه تولیدات و صنایع دستی معلولان با هدف حمایت علمی و مادی از توانمندی ها و فعالیت های اقتصادی جامعه هدف، در تالش راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیر مؤسسه خیریه خیراندیش وابسته به اداره بهزیستی تالش عصر شنبه در آئین راه اندازی این کارگاه در مرکز این شهرستان گفت: این کارگاه با ظرفیت اشتغال ۳۰ نفر و با ۷۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده و بازتوانی و استقلال اقتصادی و اجتماعی معلولان از هدف‌ها و مزایای آن است.

مجتبی قربانی افزود: گلیم بافی، خیاطی، عروسک سازی و هنرهای دستی دیگر از فعالیت‌های این کارگاه است و فعالان در آن، به زیستن و تجربه و تمرین آن را در راستای هدف‌های سازمان بهزیستی می‌آموزند.

کارگاه صنایع دستی معلولان تالش راه اندازی شد

وی ادامه داد: بر اساس سیاست‌های بهزیستی، معلولان با یادگیری حرفه مورد علاقه خود در این کارگاه، به فعالیت اقتصادی و جریان عادی زندگی وارد می‌شوند و دریافت خدمات توان‌بخشی از حقوق اولیه آنان است.
مدیر مؤسسه خیر اندیش تالش گفت: نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی معلولان همکاری کننده با این مؤسسه نیز تا ۳۱ تیر ماه در میدان اصلی شهر تالش برپا شده است.
در آئین افتتاح کارگاه تولیدات معلولان خیر اندیش، ۶ نفر از توانخواهان دارای افتخارات ورزشی، تحصیلی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارگاهی با دریافت هدایایی تجلیل شدند.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش‌های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

۷۱۰۶ / ‏‬ ۷۱۲۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حقوق ورودی موبایل‌های بالای 600 دلار ابلاغ شد