نظارت دقیقی بر کالاهای سلامت محور و تجهیزات پزشکی صورت گیرد


نظارت دقیقی بر کالاهای سلامت محور و تجهیزات پزشکی صورت گیرد

رشت - ایرنا - سرپرست استانداری گیلان بر لزوم انجام نظارت صحیح و دقیق بر کالاهای سلامت محور موجود در بازار در راستای توجه به سلامت شهروندان تاکید کرد.

گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ ارسلان زارع در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان اینکه نظارت بر کالاهای سلامت محور و تجهیزات پزشکی برای حفظ سلامت شهروندان اهمیت دارد، افزود: نظارت دقیق بر کالاهای سلامت محور موجب پیشگیری از آسیب های مخرب اقتصادی آن می شود؛ ضمن اینکه برای تحقق این هدف باید از طریق اقدامات فرهنگی و آموزشی اهتمام داشته باشیم تا با افزایش شناخت مردم به ویژه بانوان توفیقات بیشتی حاصل شود.

وی با بیان اینکه پیشگیری، مبارزه و مقابله با قاچاق کالا و ارز عاملی برای رونق تولید است، گفت: علاوه بر اقدامات مقابله ای و پیشگیرانه، ترویج فرهنگ استفاده از کالاها و تولیدات داخلی عاملی مهم و تأثیرگذار برای تقویت باور استفاده از محصولات و تولیدات داخلی توسط هموطنان است که می تواند توسط صدا و سیما، سازمان‌های مردم نهاد، اتحادیه ها و اصناف و ارگان های فرهنگی صورت گیرد.

زارع یکی از ستادهای فعال کشور در راستای اقتصاد مقاومتی را ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان و با اشاره به اهمیت و تقویت اصل درون‌زا بودن سیاست اقتصاد مقاومتی بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی از تولیدات داخلی به ویژه تولیدات استان حمایت بیشتری نمایند.

سرپرست استانداری گیلان در بخش دیگری از سخنانش گفت: سازمان‌های نظارتی، اعضای شورای تأمین و دستگاه‌های اقتصادی، کارکنان و کسانی که به هر نوعی در موضوع قاچاق دچار آلودگی شده‌اند را شناسایی، بررسی و رسیدگی و با آنان برخورد جدی قانونی کنند.

وی با اشاره به دستور العمل شیوه نامه بازرسی از خودروها با تشخیص مبارزه به ظن قاچاق تصریح کرد: نیروی انتظامی در راستای انجام وظایف خود احترام و کرامت انسانی شهروندان را رعایت کند.

زارع تصریح کرد: تسریع در رسیدگی به پرونده های قاچاق در شعبه های تعزیرات حکومتی و محاکم قضایی نیز عاملی بازدارنده است.

۷۲۹۶/‏۲۰۰۷/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی