7294 کم توان ذهنی از خدمات بهزیستی استان مرکزی بهره مند هستند


7294 کم توان ذهنی از خدمات بهزیستی استان مرکزی بهره مند هستند

اراک - ایرنا - معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: هفت هزار و 294 کم توان ذهنی شامل چهار هزار و 518 مرد و 2 هزار و 776 زن در این استان در بانک اطلاعاتی این نهاد حمایتی ثبت و از خدمات برخوردار هستند.

«امیرحجت نوروزی» روز یکشنبه به مناسبت روز جهانی حمایت از عقب ماندگان ذهنی (۲۱ جولای) در گفت و گو با ایرنا افزود: شیوع عارضه کم توانی ذهنی در جمعیت هر کشور ۳ درصد است و این شاخص برای استان مرکزی با یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر جمعیت حدود ۲۸ هزار کم توان ذهنی

یش بینی می شود.

وی اظهار داشت: در آمار استان مرکزی ۲ هزار و ۹۱۰ نفر کم توان ذهنی شدید، یک هزار و ۶۷۳ نفر متوسط، یک هزار و ۴۵۵ نفر کم توان ذهنی خیلی شدید و یک هزار و ۲۸۷ کم توان ذهنی خفیف به ثبت رسیده است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: عوامل ژنتیک، شرایط محیطی و بیماری در مادران باردار از دلایل بروز کم توانی ذهنی است.

نوروزی افزود: استان مرکزی ۱۵ مرکز برای نگهداری و ارایه خدمات به بیماران کم توان ذهنی دارد که شامل هفت مرکز روزانه با ظرفیت ۴۵۰ نفر، پنج مرکز شبانه روزی با ظرفیت ۶۷۰ نفر و سه مرکز با ظرفیت ۱۵۰ نفر است.

وی اظهار داشت: بخانواده یماران کم توان ذهنی مستمری ماهانه از یک میلیون ۶۰۰ هزار ریال تا چهار میلیون ۱۶۰ هزار ریال از سوی بهزیستی دریافت می کنند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: اقدامات توانبخشی، اعطای تجهیزات پزشکی، کمک هزینه درمانی و تحصیلی از جمله خدماتی است که بهزیستی به بیماران کم توان ذهنی ارایه می کند.

۳۰ هزار معلول در استان مرکزی از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند.

۶۹۹۱/‏۶۰۱۳/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیس‌جمهور وارد سمنان شد