پیش بینی تولید 250 هزار تن سیب زمینی در لرستان


پیش بینی تولید 250 هزار تن سیب زمینی در لرستان

خرم آباد - ایرنا - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پیش بینی می شود 250 هزار تن سیب‌زمینی در سطح 6 هزار و 500 هکتار از اراضی لرستان برداشت شود.

به گزارش ایرنا جواد صالحیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: امسال سیب زمینی در مناطق مختلف و در کشت‌های بهاره و تابستانه کشت می‌شود، کشت بهاره در تابستان و کشت تابستانه در پاییز برداشت خواهد شد.
وی گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت سیب زمینی در استان می‌باشد که پیش بینی می‌شود در مجموع ۲ برداشت ۲۵۰ هزار تن سیب زمینی تولید شود.
به گفته وی از هر هکتار زمین زیرکشت ۳۵ تن سیب زمینی برداشت می‌شود.
وی بیان کرد: ۷۵۰ هکتار زمین مربوط به کشت بهاره است که در حال کشت می‌باشد که با میانگین ۳۵ تن در هر هکتار پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۰ هزار تن تولید سیب زمینی در کشت بهاره داشته باشیم.
صالحیان گفت: همچنین ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین مربوط به کشتار تابستانه است که پیش‌بینی می‌شود ۲۲۰ هزار تن سیب زمینی تولید شود.
وی اضافه کرد: لرستان نسبت به استان‌های دیگر از وضعیت بهتری برخوردار است و در تولید سیب‌زمینی رتبه هفتم کشور را داراست اما به دلیل خسارت وارد شده در سیل اخیر عملکرد نسبت به سال گذشته تا حدودی کمتر شده است.
۳۲۱۰/‏۶۰۶۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی پیکر