لزوم توجه استادان دانشگاه به تدریس ادبیات داستانی


لزوم توجه استادان دانشگاه به تدریس ادبیات داستانی

تجار گفت: وضعیت تدریس رشته ادبیات داستانی در دانشگاه‌ها اوضاع خوبی ندارد از این رو از استادان می‌خواهیم تا توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

لزوم توجه استادان دانشگاه به تدریس ادبیات داستانیراضیه تجار نویسنده کشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کم بها دادن به تدریس رشته ادبیات داستانی در دانشگاه ها گفت: ما به عنوان نویسنده از اساتید دانشگاه و اهالی فرهیخته‌ای که نسبت به ادبیات اشراف دارند و برنامه ریز هستند، انتظار داریم تا توجه ویژه ای به تدریس ادبیات داستانی در دانشگاه داشته باشند.

تجار با اشاره به نقش استادان دانشگاه در دگرگون نشدن رشته ادبیات در دانشگاه ها اظهار داشت: دانشجویان علاقه‌مند به نویسندگی و ادبیات داستانی با خلاقیت خود می‌توانند آثار جدید و قابل توجهی تولید کنند و استادان دانشگاه باید با این افراد تحصیل کرده و علاقه‌مند به حوزه ادبیات داستانی در خصوص پیشرفت دانشجویان و خلق آثار جدید به گفتگو بنشینند و کمک حال آنان باشند.

او با بیان اینکه مشکلات آثار بی کیفیت و به درد نخور در سینمای ایران به دلیل نداشتن فیلم نامه خوب هست،بیان کرد: وقتی داستان نویسی در دانشگاه، با توجه و دقت زیادی تدریس شود باعث افزایش و آگاهی دانشجویان در زمینه داستان نویسی و ادبیات امروزی می‌شود که همین کار می‌تواند به جهانی شدن ادبیات ایران کمک شایانی کند.

این نویسنده در خصوص ارزیابی کیفیت تدریس ادبیات در دانشگاه ها گفت: یک زمانی اساتید نام آور و برجسته، سخت گیری بسیاری نسبت به دانشجویان، با هدف درک و تفهیم عمیق ادبیات داشته اند، ولی امروزه اکثر دانشجویان فقط به حفظ کردن مطالب کتاب می‌پردازند نه ارتباط گرفتن موثر و مفید با مفاهیم، که این کار واقعا درست نیست و به ادبیات کشور آسیب جدی وارد می‌شود.

تجار در خصوص تدریس ادبیات دانشگاهی گفت: بیشتر اساتید در ادبیات دانشگاهی به قدما و ادبیات کلاسیک، توجه می‌کنند و به ادبیات معاصر توجهی ندارند و آثار نویسندگان جوان را نمی‌خوانند. ولی عده‌ای از مردم هم به کار‌های سطحی نویسندگان امروزی علاقه‌مند هستند. به نظر من بهتر است ادبیات معاصر هم وارد دانشگاه شود، تا توجه ویژه تری نسبت به ادبیات امروزی در خصوص پیشرفت نویسندگان شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی