به گزارش افکارنیوز،

یکی از مسائلی که در آموزه‌های "طب سنتی" بر آن تاکید بسیار زیادی شده، دستورات مربوط به "تداخلات غذایی" و پرهیز از درهم‌خوری است.

اخبار اجتماعی- مصرف بسیاری از غذاها و میوه‌ها با هم و در یک وعده غذایی می‌تواند باعث ایجاد زمینه ابتلا به بیماری‌های مختلفی شود؛ مثلا مصرف ماست یا دوغ به همراه غذاهای حاوی گوشت، باعث ایجاد فساد غذا در معده و اخلال هضم و در نهایت ایجاد نارحتی‌های کبدی در فرد می‌شود و تکرار این عادت بد غذایی می‌تواند منجر به بیماری پوستی "ویتیلیگو" یا همان برص و پیسی شود.

یا متاسفانه شاهدیم که بسیاری از افراد مخصوصاً در زندگی‌های مجردی و خوابگاهی یا در مسافرت اقدام به مصرف همزمان تخم‌مرغ با ماهی(تن ماهی) می‌کنند!

ترکیب تخم‌مرغ با انواع ماهی و مصرف همزمان آنها به شدت سلامت شما و به‌ویژه سلامت کبد را تهدید می‌کند.

ماهی و تخم‌مرغ در معده تولید عفونت می‌کند و منجر به ابتلا بیماری‌هایی مانند نقرس، روماتیسم، قولنج، بواسیر، پیوره و دندان‌درد می‌شود.

در همین زمینه در روایتی از امام رضا (ع) آمده است: "باید از این بپرهیزی که ... تخم‌‌مرغ و ماهی را هم‌زمان در معده گرد آوری؛ چه، هرگاه این دو با یکدیگر گِرد آیند، قولنج، باد بواسیر و دندان‌‌درد به وجود می‌آورند."

بر همین اساس یکی از رموز سلامتی بر اساس آموزه‌های طب سنتی، شناخت طبع هر یک از غذاها و پرهیز از مصرف همزمان مواد غذایی است که با هم سازگاری ندارند.