عراق هر چقدر هم قوی باشد از ایران عقب تر است/ دود تعویق لیگ به چشم تیم ملی می رود/ این تیم ملی ویلموتس نیست


عراق هر چقدر هم قوی باشد از ایران عقب تر است/ دود تعویق لیگ به چشم تیم ملی می رود/ این تیم ملی ویلموتس نیست

مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: عراق هر چقدر هم قوی باشد باز هم از فوتبال ما و فوتبالی که فوتبالیست های ما ارائه می دهند عقب تر است اما باید مراقب باشیم.

سرویس ورزش مشرق – با قرعه کشی دیدارهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مشخص شد تیم ملی فوتبال کشورمان در گروه C این رقابتها با تیمهای ملی عراق، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج همگروه شده است. گروهی که به زعم بسیاری از کارشناسان با توجه به صعود دو تیم از هر گروه نمی تواند کار دشواری را پیش روی ملی پوشان کشورمان قرار بدهد.

ابراهیم قاسمپور در گفت و گو با مشرق، درباره گروه‌بندی این دوره از مسابقات، ویلموتس سرمربی جدید تیم ملی مان و البته نامشخص بودن شروع لیگ برتر و لطمه ای که به تیم ملی می زند حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

*وضعیت گروهی که تیم ملی مان در آن قرار گرفته را چطور ارزیابی می کنید؟

- با توجه به اینکه از هر گروه دو تیم بالا می روند نمی توان کار سختی را برای تیم ملی تصور کرد. انشاالله از گروه مان بالا می رویم. در واقع در دور بعدی کار اصلی تیم ملی مان شروع می شود.

* اما برخی اعتقاد دارند عراق می تواند باز هم برای ما مشکل ساز شود؟

- این درست که عراق در این گروه، نسبت به دیگر حریفان فوتبال بهتری بازی می کند ولی دلیلی نمی شود که ما نتوانیم از این دور بالا برویم. چون هر گروه دو تیم صعود کننده دارد و این می تواند تا حد زیادی خیال تیم ملی بابت راهیابی به دور بعد را راحت کند.

عراق هر چقدر هم قوی باشد از ایران عقب تر است/ دود تعویق لیگ به چشم تیم ملی می رود/ این تیم ملی ویلموتس نیست

* اما در سالهای اخیر ما اغلب روبروی عراق به دردسر افتاده ایم؟

- نه! عراق هر چقدر هم قوی باشد باز هم از فوتبال ما و فوتبالی که فوتبالیست های ما ارائه می دهند عقب تر است اما باید مراقب باشیم. شاید اینطور بگوییم بهتر باشد که این تیم خطرناک تر از دیگر تیم های گروه است. البته تیمی مانند کامبوج یا هنگ کنگ که خطرناک نیستند. اگر قرار باشد ما در همین گروه نگران عراق باشیم که باید قید مسابقات را از حالا بزنیم.

* بحرین را چطور تیمی می بینید؟

- بحرین دوران اوجش را سپری نمی کند. یک دهه قبل، بحرین با حضور بازیکنان شاخصی که داشت تیمی بود که می توانست برای رقبایش دردسرساز باشد ولی این بحرین تیمی نیست که آزار دهنده باشد. به هر حال ما باید برای همه مسابقات دقت لازم را داشته باشیم و هیچ تیمی را دست کم نگیریم.

* ویلموتس از پس کار برمی آید؟

- هنوز که اتفاق مهمی برای تیم ملی اتفاق نیفتاده و ما تیم ملی ایشان را ندیده ایم. دو بازی با سوریه و کره داشتیم که قطعا تأثیر تاکتیک تمرین شده ویلموتس با تیم ملی نبود چون چند روز پس از ورودش این دو بازی برگزار شد. به نظرم این بازی آخر هم بیشتر از تیم ملی برای تیم امیدمان منفعت داشت. با این وجود او مربی است که نشان داده برای کار کردن آمده است.

عراق هر چقدر هم قوی باشد از ایران عقب تر است/ دود تعویق لیگ به چشم تیم ملی می رود/ این تیم ملی ویلموتس نیست

* لیست جدید تیم ملی را چطور ارزیابی کردید؟

- مشخص است که او هنوز شناختی از بازیکنان ندارد چون لیگی برگزار نمی شود که او بازیهایش را ببیند و نفرات دلخواهش را انتخاب کند. این لیست نفراتی هستند که به او داده شده است. با این وجود به نظر می رسد با نیم نگاهی به جوانتر شدن ترکیب تیم ملی، فدراسیون قصد دارد جوانگرایی را چاشنی کار کرده و برخی بازیکنان پا به سن گذاشته را از این تیم کنار بزند.

* تعویق و نامشخص بودن زمان برگزاری دیدارهای لیگ برتر نوزدهم چه تأثیر منفی می تواند بر تیم ملی داشته باشد؟

- وقتی تیم ها دوران بدنسازی زمان بندی شده ای نداشته باشند مجبور می شوند با اضافه یا کم کردن از فشاری که برای نفرات شان در نظر داشتند آنها را روی فرم نگه دارند که ادامه دار شدن این مسایل باعث بروز مصدومیت می شود و می تواند روی کار تیمی تأثیر منفی بگذارد. مصدومیت و این قبیل مسایل روی کیفیت بازیکنان تأثیر خواهد داشت و در نهایت دودش به چشم تیم ملی می رود.

* اشکال از کجاست؟

- این مسایل فقط محدود به فوتبال نیست و همه رشته های ورزشی مان از این قبیل مشکلات دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!